Min Samsung Galaxy S5 dog inatt

alazzi

Trådstartare
Den totalvägrar att ladda. Har försökt med alla möjliga tricks men den laddar inte. Jag är ju naken utan telefonen! Chefen ringer bara på mobilen om nästa dags jobb så jag får ringa upp honom senare ikväll så jag får nästkommande dags schema.

Stress!
 
Dottern kom med den briljanta idén att jag skulle damma av en gammal mobil. Har ingen. Senaste telefonen var en Nokia som slutade fungera för några år sen och då fick jag dotterns gamla Samsung eftersom hon ville köpa en Iphone. Och hon har bytt Iphone en gång sedan dess men den telefonen gav hon bort till en kompis.

Ibland har man inget flyt.
 
Dottern kom med den briljanta idén att jag skulle damma av en gammal mobil. Har ingen. Senaste telefonen var en Nokia som slutade fungera för några år sen och då fick jag dotterns gamla Samsung eftersom hon ville köpa en Iphone. Och hon har bytt Iphone en gång sedan dess men den telefonen gav hon bort till en kompis.

Ibland har man inget flyt.
Bit i det sura äpplet och köp en ny. Har du ingen stormarknad eller liknande som har helgöppet där i närheten?
 
Bit i det sura äpplet och köp en ny. Har du ingen stormarknad eller liknande som har helgöppet där i närheten?
Jag bor i Bayern. ALLT är stängt.

Jag visste att batteriet började bli dåligt men inte trodde jag att den skulle tvärdö.
 
Bit i det sura äpplet och köp en ny. Har du ingen stormarknad eller liknande som har helgöppet där i närheten?
Chefen kommer att bli vansinnig. All kommunikation sker ju via mobilen. Det händer ändringar i schemat under dagen och då måste jag vara anträffbar.
Kommer att rusa in på MediaMarkt och köpa en ny Samsung så fort som det går.
 
Provat byta laddkabel? Min slutade ta laddning (samsung s7) och jag trodde det var det och jag HATAR byta dator eller mobil. Har de tills inget funkar längre. Fick tips om att prova ny laddkabel. Funkade!

Min slutar ladda med jämna mellanrum fast laddkabeln ser hel ut. Köper jag då en ny kabel så laddar den igen. Så nu har jag alltid minst en ny oanvänd laddkabel hemma i reserv. I snitt håller laddkablarna 1,5 - 2 månader innan det är dags att byta.
 
Bit i det sura äpplet och köp en ny. Har du ingen stormarknad eller liknande som har helgöppet där i närheten?
Söndag i Tyskland = allt är stängt som ens andas butik......inte ens kiosker får ha öppet. Bensinstationer dock, men de är mer bensinstationer är butiker om man jämför med svenska bensinstationer. De säljer inte ens mjölk. Alkohol dock, dygnet runt alla dagar i veckan 🙄
 
Provat byta laddkabel? Min slutade ta laddning (samsung s7) och jag trodde det var det och jag HATAR byta dator eller mobil. Har de tills inget funkar längre. Fick tips om att prova ny laddkabel. Funkade!

Min slutar ladda med jämna mellanrum fast laddkabeln ser hel ut. Köper jag då en ny kabel så laddar den igen. Så nu har jag alltid minst en ny oanvänd laddkabel hemma i reserv. I snitt håller laddkablarna 1,5 - 2 månader innan det är dags att byta.
Det är glappkontakt i 2 kablar men den 3:e utan glapp fungerade inte heller.

1,5-2 månader är väldigt kort tid ju. Men jag kan förstås skaffa en ny kabel och testa.
 
Det är glappkontakt i 2 kablar men den 3:e utan glapp fungerade inte heller.

1,5-2 månader är väldigt kort tid ju. Men jag kan förstås skaffa en ny kabel och testa.
Tror mobilen är känsligare. För jag kan fortfarande använda kablarna och ladda läsplatta, powerbank osw. Men just mobilen går inte. Prova, är ju en billigare variant.
 
Jag är inne på min 5:e! Först köpte jag märkeskablar för jag trodde det var bättre men nu kör jag på den billigaste jag kan hitta.
Superskumt..... :eek: Jag bytte aldrig laddkabel till min s7, och den hade jag ju i två år. Min man har nyss fått ta över telefonen, och han har inte haft några problem med att ladda heller.

Vi har kvar min gamla s4 också. Har aldrig bytt laddkabel till den heller, och den funkar fortfarande att ladda.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Inatt dog min telefon. Den låg på ett bord som den alltid gör nattetid men i morse tändes inte skärmen. Det blir bara lite olikfärgade...
2
Svar
29
· Visningar
1 546
Senast: Lingon
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 867
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 562
Senast: Lobelia
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 983
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp