min skrivare gör sotiga utskrifter

tanten

Trådstartare
Jag har en laserskrivare (Brother) som tjänat mig väl ett bra tag. Kostade strax över tusenlappen som ny.

Nu börjar den göra smutsiga utskrifter. Det funkar om jag bara skriver ut text. Men större rubriker och grafik gör att papperet blir grådaskigt.

Är det skrivaren som är slut eller beror det på att jag har köpt piratkopior av tonerkasetter?
Det funkar ju, men är tröttsamt om jag ska dela ut papper till andra. Behöver antagligen skriva ut större mängder flygblad inom en framtid och so papperen ser ut nu är det inte lämpligt.

Ny skrivare eller annan åtgärd?
 
Jag har en laserskrivare (Brother) som tjänat mig väl ett bra tag. Kostade strax över tusenlappen som ny.

Nu börjar den göra smutsiga utskrifter. Det funkar om jag bara skriver ut text. Men större rubriker och grafik gör att papperet blir grådaskigt.

Är det skrivaren som är slut eller beror det på att jag har köpt piratkopior av tonerkasetter?
Det funkar ju, men är tröttsamt om jag ska dela ut papper till andra. Behöver antagligen skriva ut större mängder flygblad inom en framtid och so papperen ser ut nu är det inte lämpligt.

Ny skrivare eller annan åtgärd?
Det finns inte någon rengöringsfunktion på skrivaren? Vet att vi hade någon äldre man kunde trycka på en knapp och den körde igång rengöring.
 
Jag har en laserskrivare (Brother) som tjänat mig väl ett bra tag. Kostade strax över tusenlappen som ny.

Nu börjar den göra smutsiga utskrifter. Det funkar om jag bara skriver ut text. Men större rubriker och grafik gör att papperet blir grådaskigt.

Är det skrivaren som är slut eller beror det på att jag har köpt piratkopior av tonerkasetter?
Det funkar ju, men är tröttsamt om jag ska dela ut papper till andra. Behöver antagligen skriva ut större mängder flygblad inom en framtid och so papperen ser ut nu är det inte lämpligt.

Ny skrivare eller annan åtgärd?
Har du provat öppna överallt det går och kolla om det är svart toner synligt någonstans det inte borde?
Jag hade nog bytt toner med, ifall det är så att den inte bli klibbfri nog utan färgar av sig då den glider igenom skrivaren och smetas ut.
Eventuellt kan det finnas något motsvarande skrivarhuvudrengöring man aktiverar via datorn även för laser. Men jag minns inte och är därmed osäker där.
 
Jag har en laserskrivare (Brother) som tjänat mig väl ett bra tag. Kostade strax över tusenlappen som ny.

Nu börjar den göra smutsiga utskrifter. Det funkar om jag bara skriver ut text. Men större rubriker och grafik gör att papperet blir grådaskigt.

Är det skrivaren som är slut eller beror det på att jag har köpt piratkopior av tonerkasetter?
Det funkar ju, men är tröttsamt om jag ska dela ut papper till andra. Behöver antagligen skriva ut större mängder flygblad inom en framtid och so papperen ser ut nu är det inte lämpligt.

Ny skrivare eller annan åtgärd?
Det låter som om du troligtvis skulle behöva rengöra trumman, alternativt byta ut den. Eventuellt kan det vara så att det inte går att göra ren trumman som lekman, och då är det nog billigare med ny skrivare, tyvärr.
 
Det låter som om du troligtvis skulle behöva rengöra trumman, alternativt byta ut den. Eventuellt kan det vara så att det inte går att göra ren trumman som lekman, och då är det nog billigare med ny skrivare, tyvärr.
Trumman är förbrukningsvara och är ganska ny. Men även där har jag snålat och köpt piratmärke.

Nåväl jag har beställt en originaltoner och får se om det gör skillnad. Det var billigare än att köpa ny skrivare i alla fall.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp