Min son går på ett dåligt dagis

S

ShrimpMama

Hur kan man låta barn gå på ett dagis där det inte finns några personal utan bara vikarier, som inte har koll på vad barnen gör, låter dom springa runt för sig själva.

Och inte bara det, min son blev hämtat utav min styvsyster en dag, och på hans dagis har dom stål dörrar som låser sig när dom stängs igen.

Den dagen så fastnade min son med tummen i dörren, han börjar skrika och gråta, då kom en vikarie och försökte få upp dörren men det gick inte för dörren hade gått i baklås, dom stod och försökte i ungefär tio minuter innan en av dom andra vikarierna sparkade upp dörren.

Då vid det laget så har min son gråtit så mycket att han knapp kan andas, och han blöder hur mycket som helst från tummen.

Vikarierna vänder sig då till min styvsyster, ger henne papper och säger att det är bara att gå hem, dom kan inte göra så mycket mer.

Istället för att dom säger att hon kan få låna telefonen så att hon kan ringa mig, min mamma eller min mammas man.

Dom kan inte låta min son som knappt kan stå på benen och knappt andas normalt gå hem med min styvsyster som bara är 17 år.


Sen är det inte bara det, dom har gett min son en extra resurs för att han är lite vild och står på sig när dom äldre barnen retar honom...och tydligen kan han inte sitta still, dom säger att dom tror att han har adhd.

Men hemma sitter han still, inga problem visst han är lite trotsig men det är många barn i den åldern.

Nej tacka gud för att han bara har ett år kvar på detta dagis, jag hoppas dom får tag på riktiga personal snart
 
Sv: Min son går på ett dåligt dagis

Herregud, är det sant???
Jag hade åkt dit och skrikit på dom så in i h-e om det varit mitt barn!!!

Dörrar som inte går att få upp som utgör stor klämrisk ska inte finnas på ett dagis, ring och klaga till komunen.

Sen trodde jag faktiskt att man var tvungen att ha fast personal....

Jag hade nog inte låtit min dotter gå på det dagiset. Kan du inte byta eller har du inga dagar kvar att ta ut? Trivs han på dagiset eller vad säger han själv?

Stökigt är det nog på alla dagis, för mycket barn och för lite personal tyvärr.... Märker det på min dotters dagis också, fast jag tycker personalen där kämpar iaf. och gör ett bra jobb. Speciellt struligt verkar det vara på eftermiddagarna. Var lite arg förra veckan när jag hämtade min dotter, för jag behövde bara ta en titt på henne så förstod jag att hon var sjuk, hade 40 grader feber när vi kom hem... borde man inte märka en sådan sak eller????
 
Sv: Min son går på ett dåligt dagis

Vi hade ett möte med dom efteråt och jag kan säga att min mamma är riktigt jobbig att tas med när hon blir förbannad, jag är mer den lugna som lyssnar men jag kokade inombords.

Ja jag trodde också att man behövde riktig personal men tydligen så visste inte den högsta chefen om att det bara fanns vikarier :(

Nej eftersom han bara går ett år till och det är jätte svårt att få dagisplats i närheten där vi bor så låter vi honom gå kvar, men ibland säger han att dom andra barnen är dumma mot honom, tyvärr hänger han ju bara med dom som är ett år äldre för att han är mogen för sin ålder...och då kan det faktiskt bli hårdare leker, dom är ju bara pojkar.

Jasså dom ringde inte och sa att hon var sjuk, barn blir ju apatiska när dom får så hög feber..

På sonens dagis är dom tvärtom, är dom lite snoriga och hostar ringer dom direkt
 
Sv: Min son går på ett dåligt dagis

I mina "öron" verkar det ändå vara en förskola som tar tag i saker.Med tanke på att de gett ditt barn resurs.
Annars brukar läget vara att ordinarie personal får ta hand om resurskrävande barn.
Har ni kontakt med något stödcentrum? Har någon utredning gjorts?
Vart var "resursen" eller dennes vikarie dagen då det hände?
 
Sv: Min son går på ett dåligt dagis

Att det bara finns vikarier låter inte bra. Nu när ni haft ert möte lär det antagligen bli ändring på den punkten, förhoppningsvis kommer väl även dörren att bytas ut. Jag vet dock inte om en ordinarie förskolepedagog är bättre på att sparka upp dörrar än vikarier?!

Sedan tycker jag nog att en 17-åring borde ha mål i munnen och be att få låna telefonen om ingen spontant erbjuder det och hon tycker att hon behöver ringa. Anser du att hon är lämplig att skickas för att hämta barnet så måste du ju också tro att hon skulle agera precis som du skulle ha gjort i den situationen.

Sedan har de ordnat en resurs till ditt barn (vilket du verkar tycka är onödigt). För mig så låter inte det som ett beslut taget på ett "dåligt" dagis, det finns andra föräldrar som skulle ha blivit överlyckliga över att få en resurs till sitt barn. Mina barn har inte adhd (vad jag vet) men jag hade tyckt att en egen resurs hade varit toppen om jag hade erbjudits detta.
Vare sig din son har någon diagnos eller ej (detta måste väl ha på något sätt undersökts för att det överhuvudtaget ska vara möjligt att söka resurs?) så verkar det änså som att han behöver lite extra stöd i samspelet med andra barn (är lite vild, säger att de andra barnen är dumma etc).

Att förskolan ringer hem om ditt barn verkar sjukt är heller ingenting jag tycker tyder på en dålig förskola.

Det du berättat om som bör ändras på er förskola är bättre koll på antalet vikarier från arbetsgivarhåll samt utbyte av dörr.
 
Sv: Min son går på ett dåligt dagis

Jag hade inte låtit mitt barn gå kvar på ett dagis jag inte tycker är bra, oavsett om det bara handlar om ett år.

Varför kunde inte 17 åringen ta hand om barnet?
Hon kunde ju bett om att låna telefon eller bett dem ringa, en 17 åring som inte har mål i munnen hade jag inte låtit ta hand om mitt barn alls, en 17 åring bör klara av så enkla saker som att prata med personalen och kräva att de hjälper till när de händer en olycka.

Om hon nu inte tyckte att personalen hjälpte henne varför ringde hon inte själv? hon har väl mobil som alla andra eller? annars kunde hon ju tagit barnet till vårdcentralen själv.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 318
Senast: Tassa
·
Övr. Barn Mitt i en utredning med sonen. Skolan fungerar inte alls. Han är där och han ”sköter” sig, men det blir ingenting gjort. Läste just...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 532
Senast: Araminta
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Tofs
·
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 848
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp