Min stackars lilla vovve..

K

KaZa

vi var på picknic och jag satte ner hennes mat, 2 sek senare tjuter hon och flyger runt som en yr höna. När jag skriker -Ligg! till henne så lägger hon sig ned och då ser jag en geting på örat. Sopar undan den och kollar sen igenom henne. 3 st stick i ansiktet fick hon. En på nosen och två under ögat. :eek:

De svullnar ganska rejält, speciellt den på näsan. Hon såg väldigt olycklig ut, men det gick över väldigt snabbt. Hon lekte som vanligt och efter 2 h var svullnaderna nere helt.

Dumma hunden gick naturligtvis tillbaka till getingboet efter att ha ätit klart! :smirk: :mad: Men som tur var så kom ingen geting. Tänk om hon fått en allergiskt chock mitt ute i ingenstans. :crazy:
 
Stackarn! Blev hon mycket svullen?
Doris blev stucken av något eller något sådant för några veckor sen. Det var mörkt och ingen såg nåt, hon tjöt inte heller. Men hela nosen svullnade upp, rejält. Tog ca tolv timmar innan hon var normal igen. Var inge roligt alls.
 
Ja, hon blev ganska så svullen.

Det låter som om din hund blev biten av en orm!? Du såg inga bitmärken?
 
Ja, det tänkte vi först.. Och alla vetrinärer vi pratade med. Men vi såg inga bitmärken, och dom ska tydligen vara väldigt tydliga. Det konstigaste var att det var sen kväll, kolsvart ute. Borde inte varit någon orm mitt på gräsmattan.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 583
Hundhälsa Min 11-åriga schäfer har en period haft lite skumma symtom, harklingar, svullen under ögonen, ont i ansiktet, blödit näsblod ett par...
2
Svar
34
· Visningar
4 680
Senast: lizzie
·
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
9 509
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Hej på er! Igår fick jag vara med om något av det sjukaste jag någonsin sett i hästsammanhang. En häst i stallet stod på gången och blev...
Svar
3
· Visningar
2 266
Senast: fruxolisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp