Min tumme :/

trevligtjej86

Trådstartare
Hej.

Alltså min tumme kliade något fruktansvärt så jag kliade tillbaka såklart.

Nu så är den alldeles konstig...

På ett ställe har jag kliat sönder den så det blivit som en öppen blåsa.

Och på ett ställe är det som en bula som är stenhård och bultande.

Kliar även fortfarande. Inte sett till några myggor varken idag eller igår...

Vad kan detta bero på??
 
OJ, det där är jättefarligt, ring ambulans direkt,,,,,,,,,,nä ring Fonus för du kommer att döööö! :eek:


Alltså, sist jag fick nåt liknande var det på foten och det kliar ju så inih. ända tills man fått hål på skinnet eller näst intill. Det är väl elakheten som spricker ut. :devil: :p
 
Har du eller någon i din närhet haft ont i halsen? Svinkoppor brukar nämligen visa sig så och eftersom det är samma bakterie som ger svinkoppor och som ger halsfluss så är det inte alls ovanligt att det är någon i närheten som har eller har haft ont i halsen.

Om det inte blir mer så behöver du inte göra något alls men var väldigt noga med hygienen för det smittar något otroligt lätt. Det brukar gå över på någon vecka eller så. Blir det mycket och/eller om du får feber så kontakta din vårdcentral.
 
Har du eller någon i din närhet haft ont i halsen? Svinkoppor brukar nämligen visa sig så och eftersom det är samma bakterie som ger svinkoppor och som ger halsfluss så är det inte alls ovanligt att det är någon i närheten som har eller har haft ont i halsen.

Om det inte blir mer så behöver du inte göra något alls men var väldigt noga med hygienen för det smittar något otroligt lätt. Det brukar gå över på någon vecka eller så. Blir det mycket och/eller om du får feber så kontakta din vårdcentral.

Nämen usch vad säger du. Svinkoppor på tummen? :p
Jag hade ont i halsen men det är några veckor sedan nu. Ingen har haft ont i halsen på jobbet mm. Så verkar konstigt.
Äsch det går nog över snart hoppas jag :)
 
OJ, det där är jättefarligt, ring ambulans direkt,,,,,,,,,,nä ring Fonus för du kommer att döööö! :eek:


Alltså, sist jag fick nåt liknande var det på foten och det kliar ju så inih. ända tills man fått hål på skinnet eller näst intill. Det är väl elakheten som spricker ut. :devil: :p


Haha alltid lika flummig som vanligt ;)
Måste varit väldigt elak :p
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 778
Senast: LovingLife
·
Hundhälsa Hej, Har i ca 2 månader bytt till MUSH helfoder till min kräsna vovve, det har passat väldigt bra då hon älskar det och samtidigt på...
Svar
5
· Visningar
1 234
Senast: Rebe92
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 212
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp