min tur snart?

I

Isis

Har förvärkar/värkar(?) med ca 6-8 min mellanrum sen ett par timmar tillbaka. De gör ont men inte jätteont. Det som förbryllar mig är att BM tyckte att jag kunde åka in när det var 8-10 minuter emellan och att det gjorde så ont att jag var tvungen, samt att det skulle hålla i sig i ca 45 sek. Nu är det ju tätare än så men de håller kanske i sig i 20 sek. Kanske bara förvärkar som spökar?
 
Sv: min tur snart?

Spännande!:bump:
Precis så började min förlossning! Hade inte heller så jätteont och bm på förlossningen tyckte inte jag behövde skynda mig. "Kom in när du inte står ut längre"
Jag hann aldrig fram:angel: Matilda kom i bilen
 
Sv: min tur snart?

Spännande! Hoppas att du inte skriver här mer på ett tag *hi hi* Dvs. att bebis kommer!!
 
Sv: min tur snart?

Ojoj... nu kanske det börjar hända saker... det har ju varit lungt i några veckor.....

Hejja Hejja
 
Sv: min tur snart?

Kanske har hon fått åka in.
Bara ett inlägg och sen inget.. konstigt.

Hoppas hoppas hoppas! :bump:
 
Sv: min tur snart?

Ja sådär hade jag det också, tänkte "det här var ju inte så farligt" och sen bara pang bom så blev de jätteonda!
 
Sv: min tur snart?

så var det för mej me dom sa att jag inte skulle åka in för det behövde jag inte göra så tidigt, jag åkte in ändå,så jag kom in på förlossningen och dom sa innan undersökningen att du får nog åka hem igen,men när dom undersökte mej så var jag öppen ca 4cm,barnmorskan blev chockad, jag gick normalt och hade inte ont och var glad.
 
Sv: min tur snart?

Spännande!:bump:
Precis så började min förlossning! Hade inte heller så jätteont och bm på förlossningen tyckte inte jag behövde skynda mig. "Kom in när du inte står ut längre"
Jag hann aldrig fram:angel: Matilda kom i bilen

Hihih.. hon kanske läste detta och bestämde sig för att det kanske var dax att pysa till BB ändå.. :angel::D

Hoppas att det har blivit ytterligare en liten bukebebis nu då!
 
Sv: min tur snart?

Ja när hon läste det kanske hon kastade sig in i bilen direkt:D
Hoppas bebisen är ute nu!:love:
 
Sv: min tur snart?

Det blev en flicka :)
Vid tolv tiden på natten fick jag så ont så det blev bråttom in. Väl på förlossningen öppen 3 cm och snabbt in i duschen. Sen knarkade jag lustgas tills jag fick ryggbedövning vid 4 tiden på morgonen. Öppen 5 cm då. Ryggbedövingen tog fel så halva sidan av mig hade värkar och på den andra sidan kunde jag inte röra benet. Fick fortsätta med lustgas och värkstimulerande och vid nio på morgonen var jag öppen 10 cm.
Där började vår långa kamp. Först 7 på kvällen var hon ute. hade två värkar på raken innan vila och devar oregelbunda hela tiden. Lyckades ändå slumra mellan dom och jag hade en underbar bm som var med mig genom hela förlossningen. Hon jobbade över för min skull och jag hade aldrig klarat det utan henne.
Jag krystade utan krystvärkar i en timme och en kvart med hjälp av sugklocka och tillslut så kom hon ut. Måste säga att det var den bästa förlossningen jag kunde få. Så glad! Och finaste bebisen fick jag också :) Ska lägga in bild sen men nu måste jag skynda mig och amma.
 
Sv: min tur snart?

Åh grattis grattis!! :bump: Lägga ut bilder? När ska man ha tid med det? ;) Vår son är 3 veckor och jag hinner ibland skriva sådana här rader :D
 
Sv: min tur snart?

Stort grattis. :bump:

Förundras över att du tyckte att detta var den bästa förlossningen som du kunde få. Men vad härligt att du inte tycker att det var/gick fel.

Väntar på bild :)
 
Sv: min tur snart?

STORT GRATTIS! :bump:
Nu vill vi se bilder!

- från avundsjuk vansinnet.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 444
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 231
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 206
Senast: Sandora
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 630
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp