Speciella_tina

Trådstartare
Jag tar det från början! Sommaren 2008 bestämde jag och Dogge oss för att sluta skydda oss, och slutade med kondomerna. Tyvärr tog det sig inte, och när Dogge blev av med jobbet bestämde vi oss för att skydda oss igen...

Sedan dess har jag gått ner ca 15 kg, Dogge har fått ett nytt jobb, och i slutat på april bestämde vi oss för att sluta skydda oss igen.

Min mens har varit väldigt oregelbunden, senaste mensens första dag var 5 april, men i början på maj visade grav.testetnegativt. Jag började helt enkelt förlika mig med att min cykel är koko och att det lär ta ett bra tag innan jag blir gravid.

Mensen har givetvis fortfarande inte kommit, men eftersom jag vet att den inte är helt hundra är det inget jag bryr mig direkt om.

Igår kväll när jag satt och kissade fick jag en känsla av att jag borde testa mig, först tänkte jag skaka den av mig men sedan tänkte jag att det kan ju inte skada! Så jag knep av strålen och skuttade ut i köket efter ett snapsglas och ett test! Men strax efter att jag doppat testet tänkte jag att jag var tramsig och kastade det.

När jag ändå hade ett glas med kiss i bestämde jag mig för att göra ett äl-test för skojs skull! Det blev väldigt snabbt två starka streck. Snacka om flyt om jag med världens mest oregelbundna mens skulle lyckas pricka äl på det viset. Jag har hört nåt om att graviditet kan ge utslag på äl-test. Så jag gjorde ett till grav-test, och lät det ligga den här gången. Det blev två streck. Inte särskilt starkt utan tvärtom ganska svagt, men det syntes ändå tydligt.

Imorse (vid 5-tiden) gjorde jag ett till test (sånt billigt) och då blev det genast två streck! Nyss gjorde jag ett digitalt från CB, och visst står det Gravid i rutan!

Det känns så himla overkligt! Jag menar, vi slutade nyss skydda oss och har haft sex 3-4 gånger sedan dess och jag är gravid!
 
Sv: Min tur!

Och zbrka: Tack! Det känns jätteroligt, men konstigt också! Jag har verkligen inga tecken så det enda beviset är grav.testen!

Förresten, vad gör man nu? :confused: Haha förvirrad!
 
Sv: Min tur!

Du kontaktar den mödrvårdcentral du vill gå till och berättar att du är gravid och att du har oregelbunden mens så du vet inte riktigt hur långt gången du är.

Då får du en tid för inskrivning och samtal, sedan kommer det rulla på i rasande takt och ett tu tre så sitter du med en bebis i famnen :)
 
Sv: Min tur!

Haha hur kunde du gora ett test och slanga det? Jag hade dott av nyfikenhet!

Grattis till graviditeten!
 
Sv: Min tur!

Grattis!! :banana:

...sedan kommer det rulla på i rasande takt och ett tu tre så sitter du med en bebis i famnen :)

Det där är INTE sant! :eek: Efter 9 månader, som går relativt fort, bestämmer sig bebisen för att aldrig komma ut utan blir istället permanent inneboende :mad:

(Jag är inte ett dugg trött på att vara gravid, har gått 2 dagar över tiden :p)
 
Sv: Min tur!

Det låter som ett logiskt tillvägagångssätt! Får nog göra så!

Mmm, bebis i famnen! Längtar dit! Fast nu längtar jag mest efter att märka att jag är gravid!
 
Sv: Min tur!

Hehe för mig var det så ;)

Förstår att det är jobbigt för dig nu, men snaaaart så gosar du med lillskrutt i famnen :)
 
Sv: Min tur!

MEn shit, grattis vad kul.......verkligen bebis bomb nu.....Grattis igen!! Får man nog läsa din blogg... *fniss* om du bloggar om det.....
 
Sv: Min tur!

Grattis! :bump: :banana:

(P.s. Vi struntade i (läs: slarvade med) kondom 1 gång och jag blev gravid! Med Rasmus tog det 8 månader!!)

Vi ligger nog ganska lika i våra graviditeter :) min sista mens var 31 mars!
 
Sv: Min tur!

Tack så mycket! Jodå, jag bloggar! Fast än så länge har jag lösenord på de inläggen, eftersom jag inte berättat för alla! Det svårknäckta lösenordet är gravid!
 
Sv: Min tur!

Grattis! :bump: :banana:

(P.s. Vi struntade i (läs: slarvade med) kondom 1 gång och jag blev gravid! Med Rasmus tog det 8 månader!!)

Vi ligger nog ganska lika i våra graviditeter :) min sista mens var 31 mars!

Ja, de verkar lika varandra också! Få chanser till befruktning, men befruktat blev det hahaha! Vad kul att följa någon som ska ha ungefär samtidigt!

Förresten, när slutar man upprepa "inget blod inget blod inget blod" i huvdet var gång man torkar sig efter att ha kissat!?!
 
Sv: Min tur!

Ja min mens är ju dessutom grymt oregelbunden!

Man slutar någonstans i mitten av graviditeten för att börja oroa sig för slemproppen efter det ;)
 
Sv: Min tur!

När jag ändå hade ett glas med kiss i bestämde jag mig för att göra ett äl-test för skojs skull! Det blev väldigt snabbt två starka streck. Snacka om flyt om jag med världens mest oregelbundna mens skulle lyckas pricka äl på det viset.

Grattis!

Och detta får mig att fundera på hur det egentligen är med min magge..... har mått lite konstigt och hade äl enligt stickorna alldeles "för tidigt" mot hur det sett ut förut. Typ dag 10 efter mens när jag tidigare haft det dag 16-17 de 3-4 månader jag testat nu.

Däremot har jag haft mens i slutet av april och typ 3 dagar efter äl-testet så blödde jag en dag. :confused:

Jag verkar helt rubbad kroppsligt sett.... men jag hoppashoppashoppas jag är gravid. Eller blir det snart!

//Anonymt nick
 
Sv: Min tur!

Hahaha ja sjukt oregelbunden är min med! Ringde till barnmorskemottagningen, snacka om hårt tryck här i Malmö, jag fick inte tid för inskrivning förrän den 27 Juli, då är jag i vecka 16 om man går efter mensen.

Ush säg inte så! Haha sen när den är ute är det dags att oroa sig för det med!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 150
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 102
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 041
Senast: Bapelsin
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 581
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp