Mina dvärgpudelvalpar

Lupin

Trådstartare
Den 10/6 fick min tik fem (renrasiga) valpar, 4 hanar + 1 tik, alla svarta. :love: Valpningen gick bra, hon födde fem valpar på tre timmar och det är hennes första kull.

Tikvalpen öppnade ögonen vid 13 dgr, två av hanarna vid 14 dgr och de två sista hanarna vid 15 dgr. Alla började de gå omkring på höga, vingliga ben några dagar innan de öppnade ögonen, vilket resulterade i ständiga krockar med varandra och lådan. :D

Idag är de 20 dagar gamla och igår kväll fick de smaka köttfärs för första gången och de älskade det!

En bild från när de var 16 dagar gamla:
28328295.jpg
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Jättesöta :love: Ser fram mot fler bilder på sötnosarna längre fram här.
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Grattis igen=) Ska bli kul att se uppdateringsbilder på hur de små växer=)
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Fler bilder! De är tagna för en vecka sedan, då de var 3 v. Imorgon blir de 4 v och idag ska jag bada och raka dem första gången. Nya bilder kommer senare. :)

Hane nr 1:
28447831.jpg

Mycket framåt och den hungrigaste av dem. Innan han var helt framfödd (bakkroppen kvar inuti) sökte han högljutt efter spenarna! :D Han har helt klart en stark näsa.

Hane nr 2:
28447838.jpg

Han har slätast päls av alla valparna. Lugnare. Ska troligtvis till Norge.

Hane nr 3:
28447839.jpg

Kunde varit tvilling med hane nr 1, både till sätt och utseende.

Hane nr 4:
28447840.jpg

Stor, go nallebjörn. Lurvigast av valparna. Kommer att flytta till Vänersborg.

Tiken:
28447841.jpg

Minst när hon föddes och fortfarande minst, men inte mindre tuff än brorsorna. Hon tar minsann för sig och ger sig inte i första taget. Stannar här hemma.

:)
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Men näää, vill haaaa:love: jag som inte brukar smälta men de här var ju helt underbara, mamman är ju helt underbar hon med:love:

Hm, kanske att det är någon liten kille som vill bli min Ozzy´s kompis:angel:

Är Ozzy sugen på en liten kompis? Vad är Ozzy för en kille? :)
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Är Ozzy sugen på en liten kompis? Vad är Ozzy för en kille? :)

Ozzy är en underbar liten kille som enligt säljaren är en dansk-svenskgårdshund men visade sig vara 75% jackrussel och 25% dansk-svensksgårdshund:D

Jag tog honom som 6 månaders omplacering och hade bestämt mej för en dansk-svenskgårdshund så jag letade enbart efter annonser med sådana.
När jag hittade annonsen på Ozzy såg jag bara hans ögon:love: att han inte var renrasig förstod jag ganska snabbt eftersom han är långhårig men då var det redan försent, han hade stulit mitt hjärta så det var bara att åka och hämta honom:D

Fd ägarna hävdade dock att han har stamtavla men att de inte hade brytt sig om att köpa den:grin:

Han var en stressad liten stackare när han kom, uppvuxen med tre barn mellan 3 och 7 år och föräldrarna till dessa som inte ens kunde ta hand om sig själva:(
Det tog tid innan han kunde varva ner, sluta vara rädd för att barn skulle slå honom och folk som höjde rösten och bli den underbaring han är idag.

Han och min gammelhund fick drygt ett år ihop innan min gamle tog avsked:cry: och det märks på Ozzy att han saknar en kompis.
Dock har jag inte bestämt mej än, i mina tankar vill jag att Ozzy ska ha hunnit bli tre år innan det blir en till, och då är det nästan ett år kvar:crazy:
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Man ska aldrig lita på säljare av blandrashundar/valpar. :D Då har han ju lagom storlek för en dvärgpudelkompis. :angel:

Du ska såklart följa dina tankar/din planering, om du känner att det är bättre att vänta till Ozzy fyllt tre. :)
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

vilka fiiina :love:

min valp är ju 7½ månad nu och världens vilddjur, älskar att apportera bollar och att försöka busa med gammelhunden, han hoppar över avspärrningarna till hallen (så dom inte ska smita när nån öppnar) och tittar helt oskyldigt på en.. valptiden är underbar (trots kiss i sängen och sönderbitna strumpor) och går aldeles för fort förbi..
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Var får folk allt ifrån? :devil:

Ja i deras fall så trodde de nog själva på vad de sa, när jag konfronterade dem med att uppfödaren aldrig hade sagt att valpen de köpte var renrasig så ville de ha hennes nummer:grin:
Vad skulle de göra med det? Ringa och övertyga henne om att valpen var renrasig?
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Nä man ska inte lita på någon som är så penga hm, hungrig.
Jag hade aldrig köpt en valp av uppfödaren, vi var och hälsade på uppfödaren förra sommaren för jag tyckte att det kunde vara kul att se hans föräldrar och se vart han hade fått det ena och andra.
Synen som mötte oss var inte rolig:( Ozzy´s pappa var så osäker att han sprang och gömde sig under ett bord när jag tog fram kameran:( varför avlar man på en sådan hund?
Mamman och mormor hade krokiga framben, varför avlar man på defekta hundar?
Att klorna var så långa att de inte ens kunde rulla över utan lyfte tassen rakt upp och sedan satte ner den gjorde inte intrycket bättre...

Det sorgligaste av allt var att hon sa att hon hade förstått att Ozzy skulle bli omplaceringshund. Hon menade att föräldrarna kunde ju inte ta hand om sig själva, än mindre barnen, varför säljer man en hundvalp till någon sådan:confused: vill man inte att ens valpar ska få bra, livslånga hem?

I vilket fall är jag oerhört glad över att jag satte mej och tittade på annonser den där dagen, jag skulle inte ha någon valp just då eftersom jag visste att jag skulle göra två operationer några månader senare. Men bilden på Ozzy gjorde att jag smälte, han var min hund helt enkelt.
Min sambo ville absolut inte ha någon mer hund, fast Ozzy charmade honom ganska snabbt, idag är han husses bebis:love:

Ja storleken på dina godingar är ju helt klart lagom, frågan är om jag orkar med pälsskötseln:crazy:
Tanken var ju att Ozzy skulle varit en riesenschnauzer:o det hade jag bestämt för många år sedan, men så insåg jag att en så stor hund kan jag inte ge vad hen behöver idag, det var skillnad då, när jag bestämde det.

Men åhh dina godingar är ju så söta:love: men jag får nog inse att Ozzy behöver ett halvår till iallafall innan jag med gott samvete kan ge mej på att skaffa en hund till.
Kan man beställa en färdigfostrad valp kanske:idea:
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

vilka fiiina :love:

min valp är ju 7½ månad nu och världens vilddjur, älskar att apportera bollar och att försöka busa med gammelhunden, han hoppar över avspärrningarna till hallen (så dom inte ska smita när nån öppnar) och tittar helt oskyldigt på en.. valptiden är underbar (trots kiss i sängen och sönderbitna strumpor) och går aldeles för fort förbi..

Valpar är väl en sak, unghundar är desto värre! :devil: Tack och lov växer de upp till slut (förhoppningsvis haha).
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Men åhh dina godingar är ju så söta:love: men jag får nog inse att Ozzy behöver ett halvår till iallafall innan jag med gott samvete kan ge mej på att skaffa en hund till.
Kan man beställa en färdigfostrad valp kanske:idea:

Jisses vilken bakgrund lille Ozzy har. Himla tur att du såg annonsen! :love:

Pälsskötseln är vad man vill ha den till! Är man inte intresserad av att ställa ut finns det jättebra trimmers som fixar pälsvården i ett nafs. :angel: Det är bara sååå skönt att slippa pälstussar överallt i huset. Minns min gamla schäfer, det räckte ju inte att dammsuga en gång om dagen. För att inte tala om hur det såg ut i bilen...pälsen satte sig överallt. Maken hade en boxer förut, för ett antal år sedan, och hans korta pälsstrån hittar man fortfarande här och där i bilens bagageutrymme, instuckna för alltid i textilierna. :crazy:
 
Sv: Mina dvärgpudelvalpar

Nya bilder från igår, 31 dagar gamla (ca 4½ v)!

En lurvis som provsmakar mattes finger...hörntänderna hade minsann kommit igenom där uppe, men var fortf täckta av tandköttet nertill.

28524049.jpg


En annan av de orakade små monsterna:

28524048.jpg


Liten kille med nyrakad nos!

28524047.jpg
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag har en tik och en hane hemma som är mina egna. De är av rasen mops. Jag skulle ta valpar vid detta löpet, men det går inte som...
2
Svar
21
· Visningar
3 786
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 273
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 146
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 770
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp