Mina Fårskallar

J

jinkan

Hej alla Fårägare!

Vilket kraftfoder ger ni era får?Jag ger dom hö,gröpe och Fårpellets före
lammning och när dom fött i ung. i tre mån.eller så länge dom ammar.Men
det blir ju så dyrt med Fårpellets.Om i så fall hur mycket Fårpellets ger ni
tackorna respekttive lammen?Alltså hö och gröpe får dom året runt,
" "
Tacksam för svar:Jinkan.:banana:
 
Sv: Mina Fårskallar

Vi ger våra KRAV tackor spannmålskross, krossade ärter och bönor, ensilage, ev halm i grovfodermixen, mineraler och under di perioden e-vitaminer. Börjar fodra på med kraftfoder ca 3 veckor innan beräknad lammning och fortsätter tills lammen är avvanda. Vi mixar allt i mixervagnen så fodringen är väldigt smidig!
Under höst lammningen får endast de tackor som ska ha mer än 2 lamm kraftfoder, dom andra klarar sig bra på betet och ensilaget inne!

:)
 
Sv: Mina Fårskallar

Oj. Mina får har fri tillgång på hö och får lite kornkross + mineraler under den första månaden med lammen. Övrigt bara när de är i behov av det.
De är dessutom lite feta. Jag har allmogefår.

Hej alla Fårägare!

Vilket kraftfoder ger ni era får?Jag ger dom hö,gröpe och Fårpellets före
lammning och när dom fött i ung. i tre mån.eller så länge dom ammar.Men
det blir ju så dyrt med Fårpellets.Om i så fall hur mycket Fårpellets ger ni
tackorna respekttive lammen?Alltså hö och gröpe får dom året runt,
" "
Tacksam för svar:Jinkan.:banana:
 

Liknande trådar

Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
3 977
Senast: Efwa
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 602
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Har jag lagt tråden fel får gärna moderator flytta den. Jag har en ponny på 4 år som jag ägt sen i somras, flyttade henne då till...
Svar
10
· Visningar
1 438
Foder & Strö Hej! Jag har funderingar på att ta analys på hösilaget jag fodrar min häst med. Tidigare år (3) har jag gått på känn, och det jag kommit...
Svar
1
· Visningar
791
Senast: Gelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp