Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Mina katter har flyttat.

MarieJ

Trådstartare
Har två 4 åriga honkatter. Den ena har varit innekatt hela livet och den andra har varit ute litegrann. Har nu flyttat dom till mina föräldrar som bor i hus.

Mina frågor.

1.Dom har en kastrerad hankatt som mina katter än sålännge är lite reserverad mot efter tre dagar i sitt nya hem.Det går åt rätt håll men hankatten vill inte va inne så jätte mkt. Tror ni att det blir bättre? Hannkatten har uppfört sig likadant när vi har skaffat tillökning förut men då har det varit kattungar.

2.Hur vänjer jag mina katter att va ute och hur länge tar det för en katt att veta var den hör hemma?

Sv: Mina katter har flyttat.

Låt dem bara vara inne under några veckor, så att de blir trygga i sin nya innemiljö. Låt dem sen följa med ut om de vill och var med dem ute, gärna med lina första tiden, ropa på dem ofta och belöna när de kommer. Sätt gärna in en kattlucka sen , så de alltid känner att de kan komma in när de vill, eller blir rädda ute.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5529 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Katt Hej! Skulle behöva tips och råd för att göra det så bra som möjligt för våra två katter när vi ska flytta. Har idag två katter 11 år...
Svar
6
· Visningar
661
Övr.Katt I februari blev vi tvungna att ta bort ena katten akut. Kvar blev min kisse som fyller 15 i år, hon har aldrig varit ensamkatt (överlevt...
Svar
8
· Visningar
720
Katthälsa Jag har precis blivit uppsagd från mitt jobb och lägenheten som ingick i jobbet, letar nytt för fullt men har en ganska stor hake nu iom...
Svar
7
· Visningar
843
Katthälsa Sedan några månader har en okastrerad hankatt med halsband hängt runt i de olika stallen i min by. Den sista 1 1/5 månader eller så har...
2
Svar
25
· Visningar
1 703

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021
  • Uppdateringstråd 25

Hästrelaterat

• Konstiga hovar- fång?