Mina katter har flyttat.

Lilla

Trådstartare
Har två 4 åriga honkatter. Den ena har varit innekatt hela livet och den andra har varit ute litegrann. Har nu flyttat dom till mina föräldrar som bor i hus.

Mina frågor.

1.Dom har en kastrerad hankatt som mina katter än sålännge är lite reserverad mot efter tre dagar i sitt nya hem.Det går åt rätt håll men hankatten vill inte va inne så jätte mkt. Tror ni att det blir bättre? Hannkatten har uppfört sig likadant när vi har skaffat tillökning förut men då har det varit kattungar.

2.Hur vänjer jag mina katter att va ute och hur länge tar det för en katt att veta var den hör hemma?
 
Sv: Mina katter har flyttat.

Låt dem bara vara inne under några veckor, så att de blir trygga i sin nya innemiljö. Låt dem sen följa med ut om de vill och var med dem ute, gärna med lina första tiden, ropa på dem ofta och belöna när de kommer. Sätt gärna in en kattlucka sen , så de alltid känner att de kan komma in när de vill, eller blir rädda ute.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Övr. Katt Behöver tips och kloka råd! Jag och min man ska separera, och vi har två innekatter. Vår tweenie har det ganska tufft i skolan och i...
Svar
9
· Visningar
2 876
Senast: Roheryn
·
Övr. Katt Hej Vi bor just nu ute i skogen med våra två katter. En 7 åring och en kattunge som ännu inte varit utomhus. 7 åringen är knappt ute...
Svar
9
· Visningar
1 266
Senast: Lingon
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 888
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp