Mina nya ridstövlar! vad göra??

xDollyx

Trådstartare
Ja asså.. den ena stöveln känn slite stor i foten, medans på andra sidan känns de bra.. dom är lite för långa på båda fötterna, men kanske är det bra så man får plats med sockor i framtiden?

stövlarna är himla billiga så vill ju gärna kunna ha kvar dem , men såklaaart e de för höga i skaften.. kan liksom itne sitta normalt på en stol ftersom det tar emot i knävecken.... kommer dom sjunka ner lite så jag vågar satsa och ha kvar dom? elelr vad tror ni? jag har aldrig haft stövlar förrut eftersom inga passar på mina korta och tjocka vader =/ så dessa är tyyp måttbeställda. det e iaf olika storlekar som vi bestämt från innan på skaft o fot o sådär..

företaget har sagt att om dom inte passar kan jag skicka tillbaka stövlarna så dom kan justera dom, men hur mycket behöve rman gå i stövlarna innan dom sjunkit klart o breddat sej klart liksom?!

usch känns himla jobbigt.. har dem på mej utan ridbyxor o det bara bulta ri dom haha.. hade så gärna velat prov apå att rida i dem..

och förresten.. bör jag smörja in dem sen så fort jag bestämt mej för att behålla dem? kanske e bra.. brukar jag ju göra med allt annat läderaktigt jag köper =)

så ni som ebra på ridstövlar, kom gärna med miljoners tips!
jag har 8 dagars öppet köp
 
Sv: Mina nya ridstövlar! vad göra??

det där med att de är olika stora kanske inte är nån hit. Men jag har själv köpt nya stövlar och har ridit i dem en gång. Sncka om skav i knävecken :eek:. Men de kommer att sjunk sen och forma sig efter benen.
 

Liknande trådar

Småbarn Nån annan som har samma "problem"? Är inte det enda, sonen på snart 14 månader är väldigt sen i mycket, pratar inte, pekar inte, har...
2
Svar
28
· Visningar
7 911
Senast: Sonic76
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 050
Senast: Meggan
·
D
Utrustning Snart är det dags att byta ut ridskorna och shortshapsen jag investerade i när jag började rida för två år sedan och jag har nu fått för...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: buu17
·
Utrustning Har haft tankar på att köpa nya stövlar ett tag då mina nuvarande har ett antal år på nacken och jag vill gärna ha nåt mer "dressyrigt"...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp