Mindler-appen

Aviello

Trådstartare
Inspirerad lite av cattis tråd men med egna tankar..

Dels att ladda ner en sån här app och logga in/boka samtal? Hjälp 😁🙈

Det första jag oroade mig för var om jag behövde vc-kontakt innan. Tydligen inte?

I morgon förmiddag har jag en samtalskontakt. Nu oroar jag mig mest för att jag ev behöver prata med psykologen, lättare att chatta ibland, men det löser sig nog.

Någon som tagit det här första steget och vill dela med sig? 😁🙈
 
Ja. Det är ju videosamtal så du kanske behöver prata. Osäker på om de har chatvariant också?
Den jag pratat med har varit väldigt bra att prata med. Nackdelen är att när man sen vill boka med specifik psykolog. Iaf den jag har är det då ofta ont om tider hos närmaste dagarna. Med ett jobbschema att parera då så har jag haft 1-2 veckor emellan.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra framöver. Men den anledningen vet du ju.
Och beroende på hur mycket man behöver hjälp är ju Den anledningen kanske inte en vettig anledning 😇
 
Ja. Det är ju videosamtal så du kanske behöver prata. Osäker på om de har chatvariant också?
Den jag pratat med har varit väldigt bra att prata med. Nackdelen är att när man sen vill boka med specifik psykolog. Iaf den jag har är det då ofta ont om tider hos närmaste dagarna. Med ett jobbschema att parera då så har jag haft 1-2 veckor emellan.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra framöver. Men den anledningen vet du ju.
Och beroende på hur mycket man behöver hjälp är ju Den anledningen kanske inte en vettig anledning 😇
Tack, jag uppskattar verkligen din input, det är så nytt det här för mig! Det kommer säkert att ordna sig, jag är inte jätteorolig, men jag tycker om att veta hur saker fungerar innan bara.

Video är inga problem egentligen, bara lite nytt, haha... :D
 
Tack, jag uppskattar verkligen din input, det är så nytt det här för mig! Det kommer säkert att ordna sig, jag är inte jätteorolig, men jag tycker om att veta hur saker fungerar innan bara.

Video är inga problem egentligen, bara lite nytt, haha... :D
Det kändes jätteudda för mig med.
Jag ogillar videosamtal, men jag överlevde uppenbarligen.. 😁
 
Hej! Jag har också testat appen, tycker den fungerar bra. Fördelen tycker jag är att jag får välja den psykolog jag själv vill ha ist för att bli tilldelad en. Tyckte också det kändes superläskigt att köra videosamtal men så fort man börjar prata så känns det väldigt naturligt. Men såg att man även kan chatta med en psykolog nu också om man inte vill köra videosamtal. Kan ju vara en bra början iaf :)
 
Hej! Jag har också testat appen, tycker den fungerar bra. Fördelen tycker jag är att jag får välja den psykolog jag själv vill ha ist för att bli tilldelad en. Tyckte också det kändes superläskigt att köra videosamtal men så fort man börjar prata så känns det väldigt naturligt. Men såg att man även kan chatta med en psykolog nu också om man inte vill köra videosamtal. Kan ju vara en bra början iaf :)
Tack! Ja jag tror som du säger, det blir nog bra. Man utgår ju bara ifrån namn och foton, men det känns ändå bra att få välja, det är så lite i livet som ger en de valmöjligheterna ändå. ( ja, jag har googlat lite, haha)

Jag tror på ditt ord, det blir säkert bra. Nu fick jag ställa in, jag var inte så ensam och tillgänglig som jag trodde jag skulle vara på min bokade tid, men jag ska testa igen.
 
Men man kan ju också läsa lite om psykologerna både på appen och på deras hemsida. Så det är ju rätt bra :)

Lycka till!
 
För er som inte gillar videoformatet men vill testa chat istället finns Mendly. Skall dock betonas att det fortfarande rör sig om behandling (av psykolog eller psykoterapeut).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 899
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
20 879
Senast: Stereo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 676
Senast: Saeta
·
Kropp & Själ I början på förra året började jag må dåligt och sökte mig till vc. Jag fick en samtalskontakt som jag träffade en tid. I höstas tyckte...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 776
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp