Mindler och journal

Cattis_E

Trådstartare
Det var med blandade känslor jag provade psykologappen Mindler.

Men den var lite över förväntan.
Däremot ser det väldigt skumt ut i journalen. Trots att jag gjort tre videosamtal eller liknande med veckors mellanrum ser min journal på 1177 ut som på bilden och många fler besök på andra datum också.

Det visade sig enligt deras uppgift vara att jag läst en del av ett KBT material i deras app. Vilket i sig kan stämma då jag skummat igenom materialet en del.
Men att det registreras som mottagningsbesök känns inte okej för mig. Hade varit rimligare om det stod att jag utfört övning. Och nej det står inte om man går in i besöken heller. Skickar en bild på det i nästa inlägg.. Hur hade ni känt?

Misstänker att motivet till det stora antalet anteckningar möjligen kan vara pengar.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200605_105757_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200605_105757_com.android.chrome.jpg
    99,7 KB · Visningar: 488
Senast ändrad:
Så här står det om man går in på besöken.
I min journal på 1177
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200606_124707_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200606_124707_com.android.chrome.jpg
    44,8 KB · Visningar: 492
Senast ändrad:
Jag har ingen koll på hur nätbesök ska journalföras men det där ser knappt ut som journalanteckningar alls i mina ögon. Ser mer ut som nån form av närvarolista. En journal, iallafall som jag blivit lärd att skriva, bör innehålla en beskrivning av vad man gjort, till vilket syfte och vad som planeras framåt.

Är anteckningarna signerade? Osignerade anteckningar är fortfarande under bearbetning, vilket skulle kunna vara en förklaring till bristen på information. Det ser även ut att saknas en ansvarig person i anteckningen du visar bild på.

Men som sagt, jag kan inte juridiken för nätbesök. Det finns förhoppningsvis någon annan här som har bättre koll.
 
Jag har ingen koll på hur nätbesök ska journalföras men det där ser knappt ut som journalanteckningar alls i mina ögon. Ser mer ut som nån form av närvarolista. En journal, iallafall som jag blivit lärd att skriva, bör innehålla en beskrivning av vad man gjort, till vilket syfte och vad som planeras framåt.

Är anteckningarna signerade? Osignerade anteckningar är fortfarande under bearbetning, vilket skulle kunna vara en förklaring till bristen på information. Det ser även ut att saknas en ansvarig person i anteckningen du visar bild på.

Men som sagt, jag kan inte juridiken för nätbesök. Det finns förhoppningsvis någon annan här som har bättre koll.
Och besöken är 0 minuter. Känns intressant.
Jag trycker mig in på visa min journal, väljer förvisso visa alla uppgifter (även de nyare än 14 dagar). Men den tidigaste noteringen är 26 april så den är ju äldre än så. Var ser jag om det är osignerat?
Går jag istället in under diagnoser har de gjort något liknande.
En läkare och sjuksköterska jag aldrig som ansvarig. Psykologens namn finns ingenstans.
Det står såklart en diagnos om man klickar sig in på varje tillfälle.
Men måste de skriva den var och varannan dag?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200606_130924_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200606_130924_com.android.chrome.jpg
    106,2 KB · Visningar: 453
Jag hade kontaktat "Kungsholmens HLM" och bett att få kopior på journalen från ett par av de där besöken hemskickad. För att se hur det ser ut, om det är mer komplett där, och isåfall vad det står. Kanske 1177 bara visar urval av infon?
 
Jag hade kontaktat "Kungsholmens HLM" och bett att få kopior på journalen från ett par av de där besöken hemskickad. För att se hur det ser ut, om det är mer komplett där, och isåfall vad det står. Kanske 1177 bara visar urval av infon?

Den enskilda vårdgivaren får inte skriva ut journaler till patient. Vill man begära ut journaler på papper så ska man kontakta journalservice eller liknande i sitt landsting. Det finns även en funktion på 1177 där man kan göra begäran online.
 
Den enskilda vårdgivaren får inte skriva ut journaler till patient. Vill man begära ut journaler på papper så ska man kontakta journalservice eller liknande i sitt landsting. Det finns även en funktion på 1177 där man kan göra begäran online.
Får inte?
Så har jag alltid gjort när jag begärt ut journalkopior. Ingen som sagt att det inte går, och jag har ju fått dem.
 
@Cattis_E Nu går jag lite off topic, ursäkta, men jag tänkte att du har ju erfarenhet av Mindler.
Något jag inte riktigt förstått är, om jag i min ensamhet känner att jag skulle vilja prata med någon, kan jag använda den här appen då eller måste det gå via en läkare på vc först? Jag har läst och läst, men de pratar bara om hur bra allting är och så, jag känner inte riktigt att jag får svar på det.

Kanske du inte vet, men jag chansar :D

Kan jag bara ladda ner appen och boka ett besök eller måste jag gå via vc först? Om du vet alltså. Om du känner att det är för off topic så låt bara bli att svara :)
 
Får inte?
Så har jag alltid gjort när jag begärt ut journalkopior. Ingen som sagt att det inte går, och jag har ju fått dem.
Det beror på var du vill ha journalkopior ifrån. Hade du velat ha från min förra arbetsplats så hade du blivit hänvisad att höra av dig till Journal- och Arkivservice, men där jag jobbar nu skriver vi ut kopior och ger till patienterna. Jag har inte helt koll på varför det är så.
 
Är anteckningarna signerade? Osignerade anteckningar är fortfarande under bearbetning, vilket skulle kunna vara en förklaring till bristen på information. Det ser även ut att saknas en ansvarig person i anteckningen du visar bild på.

Men det ser ju inte ens ut att vara några anteckningar? De ska väl ligga i anslutning till/på samma datum som ett registrerat besök?

Och anteckningar syns väl alltid efter senast ca 14 dagar, beroende på regionens inställning till att visa eventuellt osignerade anteckningar (en del visar väl alla anteckningar direkt tror jag, medan andra döljer osignerade anteckningar 14 dagar). Kanske att det inte har gått tillräckligt lång tid för ev. osignerade anteckningar att synas, men det ser lite märkligt ut tycker jag.

För mig visas alltid tre symboler/kategorier efter ett vanligt vårdbesök: registrerat besök (med information om vilken mottagning och ansvarig för kontakten, d.v.s. vem jag träffat), diagnos och besöksanteckning. Ibland bara anteckning, om jag bara haft telefonkontakt.

Med reservation för att jag inte har någon erfarenhet av digitala vårdbesök/appar dock! Men är det antalet registrerade besök de får ersättning för, och man då dessutom inte ens haft kontakt vid de tillfällen som registreras som besök, så ser det väl spontant lite lurigt ut eller?
 
@Cattis_E

Kan jag bara ladda ner appen och boka ett besök eller måste jag gå via vc först? Om du vet alltså. Om du känner att det är för off topic så låt bara bli att svara :)
Ja, det kan du.
Det kommer några automatiska kontrollfrågor i början, och när de besvarats kan man boka om svaren gör att det bedöms att de kan hjälpa dig är det bara att boka på.
 
Det låter inte korrekt att det bokas som mottagningsbesök när du läser självhjälpsmaterial.. Är det alltså samma typ av bokning för de gånger du haft videosamtal och de gånger du gått in i appen?
Kan ju vara att det bara ser konstigt ut i 1177, svårt att säga.
 
Jag har ingen koll på hur nätbesök ska journalföras men det där ser knappt ut som journalanteckningar alls i mina ögon. Ser mer ut som nån form av närvarolista. En journal, iallafall som jag blivit lärd att skriva, bör innehålla en beskrivning av vad man gjort, till vilket syfte och vad som planeras framåt.

Är anteckningarna signerade? Osignerade anteckningar är fortfarande under bearbetning, vilket skulle kunna vara en förklaring till bristen på information. Det ser även ut att saknas en ansvarig person i anteckningen du visar bild på.

Men som sagt, jag kan inte juridiken för nätbesök. Det finns förhoppningsvis någon annan här som har bättre koll.
På 1177 ser det ju annorlunda ut mot i journalen. Där ligger ju besök, diagnoser och sen själva anteckningen liksom på separata delar. Det här ser ut att vara bara bokningarna/besöken och inte journalanteckningarna.
 
På 1177 ser det ju annorlunda ut mot i journalen. Där ligger ju besök, diagnoser och sen själva anteckningen liksom på separata delar. Det här ser ut att vara bara bokningarna/besöken och inte journalanteckningarna.
Det som är postade bilder ÄR från 1177.
Det finns ju både visa min journal som visar allt, och att msn kan klicka sig in på anteckningar, diagnoser, provtagning etc genom olika val.
Kan posta mer bilder sedan hur det ser ut i olika delar senare. Men just nu måste jag sova..
Men något är skumt. Jag tror det handlar om pengar.
Jag frågade tom Mindlers kundservice om det hela.

Och ja det verkar se likadant ut de dagar jag haft videosamtal. Har inte datumen i huvudet och har inte haft tid att gå in och titta och jämföra pga jobbhelg med många trafikstörningar.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200605_221245_com.google.android.gm~2.jpg
    Screenshot_20200605_221245_com.google.android.gm~2.jpg
    89,4 KB · Visningar: 284
På 1177 ser det ju annorlunda ut mot i journalen. Där ligger ju besök, diagnoser och sen själva anteckningen liksom på separata delar. Det här ser ut att vara bara bokningarna/besöken och inte journalanteckningarna.
Okej, ja det enda ställe jag kan läsa min "sammanhållna" journal för olika landsting är ju 1177. Så jag gillar inte riktigt att det är sådär. Men om jag klickar på visa min journal och det där kommer upp så antar jag liksom att det står så i själva journalen?
 
Men jag måste säga att det du skrev här i tråden fick mig att tänka ett varv till. Värt att fundera över...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp