Mindre aktivitet på hästforumen - utbruten från Trist utveckling här på forumet

DarkInNight

Trådstartare
Jo men jag kan hålla med om att Bukefalos inte känns lika hästfokuserat längre.
Det är fler trådar om till exempel relationer, katter och barn, än vad det är om hästar.

Vilket inte behöver vara fel, uppenbarligen vill de som är kvar på forumet hellre diskutera annat än häst :)
 
Jo men jag kan hålla med om att Bukefalos inte känns lika hästfokuserat längre.
Det är fler trådar om till exempel relationer, katter och barn, än vad det är om hästar.

Vilket inte behöver vara fel, uppenbarligen vill de som är kvar på forumet hellre diskutera annat än häst :)


Det beror ju på att många började här som tonåringar i mitten av 90-talet är det då så konstigt att de vuxit upp och några diskussioner blivit lite annorlunda?

Bara för att man fyller 21, slutar man inte använda dator, forum, facebook och instagram och glömmer hur man gör.

Jag spelar internetspel, strategispel där jag är yngst i mitt team med 54 år och äldst är 68.
 
Jo men jag kan hålla med om att Bukefalos inte känns lika hästfokuserat längre.
Det är fler trådar om till exempel relationer, katter och barn, än vad det är om hästar.

Vilket inte behöver vara fel, uppenbarligen vill de som är kvar på forumet hellre diskutera annat än häst :)

Det tycker jag är lite tråkigt, att det inte är lika kul diskussioner ang hästens träning/psyke etc. Förut fanns många kul diskussioner. Nu känns det väldigt dött.

Om det beror på moderering, att grenar/underforum tagits bort, på nutida utveckling i samhället eller vad vet jag inte. Men lite trist är det allt!
 
Du säger att du lämnade forumet när det gick överstyr, hur hittade du den här tråden då att svara i, om du har lämnat forumet.

Bara nyfiken.

Jag vet inte hur jag lyckas, men jag hittar fortfarande bara trevliga hästtrådar, snacktrådar och annat och inget med drama i. Men det är väl så... man söker det man VILL hitta.

:heart

Vill man hitta drama gör man det

Vill man hitta roliga diskussioner och diskutera vuxet så gör man det.
Klart det finns hästtådar men dom är daterat gamla. Ingen aktivitet på dessa ju
 
Det tycker jag är lite tråkigt, att det inte är lika kul diskussioner ang hästens träning/psyke etc. Förut fanns många kul diskussioner. Nu känns det väldigt dött.

Om det beror på moderering, att grenar/underforum tagits bort, på nutida utveckling i samhället eller vad vet jag inte. Men lite trist är det allt!

Jag tror att facebook TYVÄRR har tagit över väldigt mycket av hästdiskussioner tror jag. Vilket är synd eftersom strukturen inte är så bra för diskussioner.
Många användare som var aktiva här förr ser jag numera i många FBgrupper och de är aktiva där.
(gäller främst avel)
 
Och ingen startar nya trådar heller. Stendött. Å det är ju inte konstigt när man inte tillmötesgår kunder. Så är det ju överallt.

Om 'DU då inte vill starta en tråd, så kommer det ju fortsätta vara trist och ointressant. :) Hur ska vi andra kunn veta vad du vill diskutera och vad du tycker är intressant? Det kanske är så att de ämnen du har diskuterat tidigare, har diskuterats i all oändlighet och kommit till vägs ände. Det kanske är dags att ändra fokus på frågeställningen.

Försök, så ska du se att du får napp. :heart
 
Jag tror att facebook TYVÄRR har tagit över väldigt mycket av hästdiskussioner tror jag. Vilket är synd eftersom strukturen inte är så bra för diskussioner.
Många användare som var aktiva här förr ser jag numera i många FBgrupper och de är aktiva där.
(gäller främst avel)
Det är sant för där kan vi diskutera det vill på ett o samma ställe.
 
Klart det finns hästtådar men dom är daterat gamla. Ingen aktivitet på dessa ju
Och ingen startar nya trådar heller. Stendött. Å det är ju inte konstigt när man inte tillmötesgår kunder. Så är det ju överallt.
Hur många trådar har du själv skapat? Och hur många diskussioner deltar du i? Modereringen har inget med saken att göra, det är vi användare som måste göra forumet aktivt, det är inte "någon annan" som kommer hålla det levande.

"Forumdöden" är ju inget unikt för Bukefalos.
 
Jag gillar inte Gunnars idé därför startar jag inga hästrelaterade trådar. Å jag är ju inte ensam om detta. Därvid är det ju stendött

Men vad gör du här då om du inte gillar Gunnars idé? Det är det, jag har lite svårt med sånt här gnäll... att man kan inte komma med något konstruktivt utan tycker bara det är kul att komma hit gnälla och vrida om kniven lite mer. Passar inte byxorna finns det andra.

:heart
 
Hur många trådar har du själv skapat? Och hur många diskussioner deltar du i? Modereringen har inget med saken att göra, det är vi användare som måste göra forumet aktivt, det är inte "någon annan" som kommer hålla det levande.

"Forumdöden" är ju inget unikt för Bukefalos.
Jag och många med mig startade väldigt många trådar förr. Men det passade inte moderatorer och Gunnar beroende på var dom startades och hur dom utvecklades. För då blev det förflyttning
 
Men vad gör du här då om du inte gillar Gunnars idé? Det är det, jag har lite svårt med sånt här gnäll... att man kan inte komma med något konstruktivt utan tycker bara det är kul att komma hit gnälla och vrida om kniven lite mer. Passar inte byxorna finns det andra.

:heart
Men nu var det ju en tråd om forumet. Men jag skriver ju inget heller på hästrelaterat
 
@Gräv Men att trådar flyttas eller att ämnen bryts ut är ju bara ett sätt att göra dem lättare att hitta för andra som kan vara intresserade av just det ämnet, det är väl för det mesta positivt?

Jag vet att det varit problematiskt vid någon tillfälle när en personlig anekdot blivit till en öppen, iögonfallande tråd istället men det har enkelt lösts med att moddarna dubbelkollar vid just sådana situationer. Det var inga problem för dem att lyssna på kritiken den gången.
 
Klart det finns hästtådar men dom är daterat gamla. Ingen aktivitet på dessa ju
Och ingen startar nya trådar heller. Stendött. Å det är ju inte konstigt när man inte tillmötesgår kunder. Så är det ju överallt.
Då verkar du ha missat något. Jag har läst en hel del nya diskussioner/trådar om hästar och de är aktiva trådar, några där det blir flera sidor med svar.
 
Jag har testat lägga in några hästrelaterade trådar, men inte alls samma gensvar som för ett par år sedan.
Men som sagt låt dom klippa o klistra som dom vill. Dom verkar ju tycka att aktiviteten ökar med åren på häst relaterat. Kommer ändå inte att vara någon aktivitet som det var förr
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 314
Senast: jemeni
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 314
Senast: fejko
·
Kropp & Själ Nu har jag funderat sedan i tisdags på om jag ska skapa den här tråden eller ej. Jag vill inte vältra mig i problemet men jag kan behöva...
2
Svar
21
· Visningar
2 800
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 042
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp