Mindre släp med utrymme för packning?

Blandrastik

Trådstartare
Funderar på hästtransport, jag har bara en häst har därför sneglat på en sån där 1,5-hästars. Men jag skulle vilja ha en sån fast med möjlighet till att packa framför hästen. Ungefär som vissa Boj och Umesläp som har utrymme framför, men då är de bautastora i övrigt. Grejen med tvåhästars och du använder den andra spiltan till prylar så halkar ju höpåsen omkring vid en tvärare inbromsning. Skulle du krocka skulle hästen få dagens middag i skallen, antagligen. Jag har till och med funderat på om man skulle kunna göra om den ena spiltan till just packutrymme, men inte kommit på hur. Montera nån sorts låda?
Ideer och tankar pliis. Jag har BE-kort, så det är inte vikten som är problemet, utan att du vill ha med grejer till träningshelgen och vill inte ha det löst i transporten.
 
Jag har ett sadelskåp i andra spiltan, förankrat i bommen. Behöver jag ta med flera portioner hö travas de "bakom" sadelskåpet så de är instängda mellan skåp och bakluckan. Skulle de börja fara runt så de skumpar över det ändå rätt höga sadelskåpet tror jag att jag krockat så allvarligt att hästen inte mår bra ändå...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp