Mineralåtgång 2 hästar?

Krans

Trådstartare
Hur länge räcker en säck mineraler till 2 hästar på ett ungefär? Hur stor är säcken ni köper? Pris?
 
Jag har räknat på allt från typ 300-500kr per häst/månad till vissa jag skulle kunna köpa till alla 3 för nästan samma kostnad som det varit per häst när jag jämfört olika foder.

Är det inte enklare att bara räkna på vad som fattas och jämföra direkt? Då vet du ju hur mycket du behöver ge av resp märke för att täcka behovet och kan därför jämföra pris direkt?

När jag jämför räknar jag ofta vad dagsgivan blir i g (enligt deras behov, sällan det stämmer med vad som står på påsen) och sen kostnad för den dagsgivan. Då blir det ju enklare att se vad som lämpar sig bäst ekonomiskt, inte alltid billigast säck som blir billigast. Och inte alltid dyrast som är bäst heller för den delen.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ok, här kommer ett riktigt I-landsproblem. Jag var i kontakt med Kr@fft runt årsskiftet, för att be om provpåse på Plus Protein. Detta...
2
Svar
34
· Visningar
3 075
Senast: Habina
·
Hästvård Jag har börjat gå på tankarna att köpa häst och jag har hittat några fina hästar från utlandet. Det jag är rädd för är att jag får...
Svar
16
· Visningar
1 450
Foder & Strö Tydligen är det något i leveranserna, både min lokala Hööks och Granngården har slut, och vet ej när dom kommer få in det igen. Jag...
Svar
14
· Visningar
825
Senast: Elo
·
Mat Ska strax handla till en sallad. I receptet står 2 dl granatäpplekärnor. På ett ungefär hur många granatäpplen behöver jag köpa...
Svar
16
· Visningar
1 230
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp