Bukefalos 28 år!

Mineraler och kraftpellets?

G

Gilan

Hej jag har en fjording som är 10 år! Just nu är hon halt så hon rids inte alls.. Hon får 2dl betfor och 1/5 dl mineraler (miner blå) å 1,5 kg hö till frukost! Sen får hon betfor å miner samma + B.vitaminer och 3,5 kg hö! men nu när gräset tagit slut i hagen ska hon börja få hö i hagen också 1-2 kg typ! Låter detta som en okej foderstat?? Sen undrar jag om jag minska ner till en halv dl mineraler/dag kan jag ge henne 2dl pellets/dag då?? har hört lite olicka en del säger att det är farligt att blanda pellets och mineraler.?? Hjälp mej snälla! *osäker* :confused:
 
Hej jag har en fjording som är 10 år! Just nu är hon halt så hon rids inte alls.. Hon får 2dl betfor och 1/5 dl mineraler (miner blå) å 1,5 kg hö till frukost! Sen får hon betfor å miner samma + B.vitaminer och 3,5 kg hö! men nu när gräset tagit slut i hagen ska hon börja få hö i hagen också 1-2 kg typ! Låter detta som en okej foderstat?? Sen undrar jag om jag minska ner till en halv dl mineraler/dag kan jag ge henne 2dl pellets/dag då?? har hört lite olicka en del säger att det är farligt att blanda pellets och mineraler.?? Hjälp mej snälla! *osäker* :confused:


[/quote]
 
För det första så måste du tala om analysvärdena på höet/hösilaget.
Så kan man nog räkna ut hur mycket mat hästen ska ha sedan.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 606
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Dräktig i stallet!! Min häst står i ett stall med ett sto som är dräktig. På dagarna har de hö som jag lägger ut, ca 20-30 kilo att dela...
Svar
9
· Visningar
1 052
Senast: Andersson
·
Foder & Strö Hej alla kloka hästmänniskor, Jag har en 6-årig PRE-hingst, han är ca 165 cm hög och nätt i typen. Väger just nu ca 440 kg, han bör...
Svar
18
· Visningar
1 838
Senast: TinyWiny
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 114

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp