Mineraler (pellets) för kräsna hästar.

Cattis_E

Trådstartare
Finns det någon som är godare än andra?...
Min ena surar om krafft miner normal, äter ibland och ibland inte.
Trots blandat i blöt mat. Torr äter han dne inte heller. Granualtet är ännu värre.

Granngårdens har jag för mig passar sämre med kvoten, samt är ungefär samma sak.
Tips någon?
 
Hippo brukar de flesta äta enligt min erfarenhet, men inte mina 😂 De föredrar krafft. Haft Hippo, granngården, Mustang och krafft nu. Mustang gillade de dock har för mig att de har äppelsmak eller något sådant 😅
 
Min ena shettis avskyr Hippos, Kraffts går an men det får ligga i krubban och så tar han det oftast senare under natten. Han sorterar verkligen ut pelletsbitarna från lucernen. Testar Granngårdens nu och den är inte supergod utan ligger också kvar och tas oftast om hand under natten men inte alltid. Så behöver också tips. Helt otroligt att ha en kräsen shettis men han är å andra sidan inte som alla andra…
 
Min gammelman var kräsen. Han gillade enbart Kraft Miner Blå pellets (hette de iaf på den tiden).
Alla andra mineraler ratade han
 
Provade mineraler från St. Hippolyt som hästarna tyckte om för något år sedan, har dock inte haft Hippolyt regelbundet.
Tack för det tipset.
Provade mineraler från Hippolyt idag, och de åt de som de vore havre typ 😁.

Fick inte till foderstaten alls med Hippo selection.

Klart kräsponnyerna ska gilla dyrare mineraler 😇.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 728
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
1 916
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 377
Foder & Strö Jag har en Islandshäst som tränas hårt. Går 5-6 dagar i veckan 1,5-2 h, mycket klättring, intervallträning blandat med långa...
Svar
14
· Visningar
4 076
Senast: Irival
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp