Bukefalos 28 år!

Mineraler under sommaren?

Barnardo

Trådstartare
Våra hästar går på ganska kort bete då vi inte vill riskera fång, en av dem har haft ganska nära till fång en gång tidigare. Jag undrar då över mineraler, finns ju exempelvis mineralhinkar man kan ställa ut som är till för hästar. Ska man ställa ut någon sådan redan nu och låta dem ha över hela sommaren eller klarar de sig utan några extra mineraler när de ändå inte äter så jättemycket gräs?
 
Sv: Mineraler under sommaren?

Om det skulle råda allvarlig mineralbrist i ditt bete så skulle det nog inte växa speciellt bra, och då skulle hästarna få mindre mat och som följd av detta så skulle dom tappa hull. Med andra ord, så länge det växer och så länge de håller hull så får dom i sig mineraler. Kort och nedbetat bete är inte speciellt bra ur fångsynpunkt.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 651
Senast: skiesabove
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 309
Senast: Twihard
·
Hästvård Ska försöka sammanfatta kort. Min welsh hade en kolikkänning i maj. Vi hade varit ute och betat gräs 10 min och sen fick hon stå i boxen...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 876
Senast: Habina
·
Hästvård Hämtade hem en häst i början på hösten (2022), då gick han på bete och var ganska rund om magen. Första gången han skoddes om hos mig...
2
Svar
34
· Visningar
3 194
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp