Mini-DV diverse problem HJÄLP

Lejonelle

Trådstartare
Jag har en Sony Handycam DCR-HC19E och har svårt att få kopieringen av filer till dator, CD och DVD att bli som jag vill. Det program som följer med kameran i köpet har inte så många funktioner och är svårt att förstå så hoppas att någon av er har fattat hur allt funkar...

1. Verkar inte gå att redigera filmer som man redan hämtat från kameran till datorn, t ex klippa bort sekvenser.

2. Svårt att styra start/stopp av hämtningen av USB-strömmen från kameran till datorn (skulle inte behövas om det gick att redigera filmsekvenserna i datorn men nu får man "klippa" genom att ta det från kameran istället), går ej att styra exakt start/stopp

3. Hur sjutton kopiera till DVD? Enligt instruktionsboken behöver jag en i.LINK kabel och jag skaffade en sådan, det funkade inte ändå. Programmet pratar om att man ska gå till någon hemsida för att se vilka DVD-brännare som programvaran i kameran är kompatibel med. Men fattar ingenting av detta. Någon som löst detta eller som har några tips? Borde det inte gå att skapa en DVD när man hämtat filerna till datorn?

4. Kan man använda något annat program än det som följer med kameran för att få bättre redigeringsmöjligheter och vilket ska mani så fall ha?

Hoppas på hjälp från alla experter därute :bow: :bow:

Hälsning från en glad amatör
/Lejonelle
 
Sv: Mini-DV diverse problem HJÄLP

PUttar upp
Snälla ingen som vet? Vad man ska ha för program för att redigera sina filmer t ex?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Självplock jordgubbar?
  • Trött och arg
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp