mini stall!!!!

L

Lizzan

hej jag har hittat en häst på internet seom jag vill ha...Men mamma och pappa bara tänker på allt joobb.
men ja kan ju själv masn är väl inget småbarn....
Jag le villja göra en enkel variant av ett STALL med två boxar i.
Vad ska man tänka på? haR NI TIPPS?? Hur gjorde ni??
 
Det beror ju på är du HUNDRA på att du skulle orka mocka fodra ta in/ut släpp hela tiden, även när du är sjuk, på julafton och aldrig kunna åka bort?
Kanske borde du tänka över det lite?
 
Tänka på:
-Att en billig box att bygga kostar ca 10.000:- med vattenkopp och allt.
-Du behöver bygglov.
-Det behövs hagar, 1 Hektar för 3 hästar, 1 Hektar = 1.000*1.000m
-Du måste köpa foder
-Du måste ta hand om hästarna alla dagar, kanske avstå från alla klassresor o.s.v dessutom är det rekomenderat att en häst får foder minst 4 ggr/dagen, alltså skulle du behöva åka hem på din lunchrast för att fodra!
-Du måste betala försäkringar, hovslagare, vaccinationer, avmaskningar o.s.v


du är 12 år, jag tror inte du har råd att betala den summan de blir per månad att ha häst...
 
..för att inte tala om att vid så unga år är det verligen INTE optimalt att skaffa häst själv i ett stall där ingen kan hjälpa dig med frågor etc. Det är ett stort ansvar, ju mer du kan om hästar desto mer ödmjuk blir du inför allting du inte kan. Du tjänar bara på att vänta tills du åtminstina har råd att betala hästen själv, med en stallplats i ett större stall.
 
Dessutom måste du köpa två hästar, ingen häst ska stå själv!
 
1 Hektar = 1.000*1.000m

Ett hektar är 100x100 m

För övrigt håller jag med alla andra här - det är inte realistiskt att tro att en tolvåring kan "fixa" ett litet stall med två boxar och ta hand om allt själv. Hur duktig man än är.
 
Hehe okey :o

Jag skulle då gärna oxå veta vilken bank som skriver ut ett lån till en 12 åring för att kunna bygga allt å dra el och vatten :p
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 056
Senast: Smurfoff
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 157
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 104
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 024
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp