Bukefalos 28 år!

Minibadkar (sittbadkar) med tassar - finns det till rimligt pris??

bettysmatte

Trådstartare
Har bestämt att jag ska köpa ett sittbadkar (eller minibadkar som jag föredrar att kalla det, eftersom sittbadkar låter som något Agda 95 år skulle köpa... :D). Det finns hyfsade (av bra märken) för 3-4000 kr, och det lär nog bli något av dem. MEN jag skulle så gärna vilja ha ett litet gulligt minibadkar med tassar. Tyvärr har jag bara sett sådana i 13-15000-kronors-klassen, och det vill jag inte betala. Men OM det finns något för, säg, max 5000 kr så hade jag gärna haft ett sådant. Någon som sett ett minibadkar med tassar för ett rimligt litet pris...?
 
Har bestämt att jag ska köpa ett sittbadkar (eller minibadkar som jag föredrar att kalla det, eftersom sittbadkar låter som något Agda 95 år skulle köpa... :D). Det finns hyfsade (av bra märken) för 3-4000 kr, och det lär nog bli något av dem. MEN jag skulle så gärna vilja ha ett litet gulligt minibadkar med tassar. Tyvärr har jag bara sett sådana i 13-15000-kronors-klassen, och det vill jag inte betala. Men OM det finns något för, säg, max 5000 kr så hade jag gärna haft ett sådant. Någon som sett ett minibadkar med tassar för ett rimligt litet pris...?

Google is your friend :D

ByggHemma verkar ha flera, bla detta och detta :)
 
Har bestämt att jag ska köpa ett sittbadkar (eller minibadkar som jag föredrar att kalla det, eftersom sittbadkar låter som något Agda 95 år skulle köpa... :D). Det finns hyfsade (av bra märken) för 3-4000 kr, och det lär nog bli något av dem. MEN jag skulle så gärna vilja ha ett litet gulligt minibadkar med tassar. Tyvärr har jag bara sett sådana i 13-15000-kronors-klassen, och det vill jag inte betala. Men OM det finns något för, säg, max 5000 kr så hade jag gärna haft ett sådant. Någon som sett ett minibadkar med tassar för ett rimligt litet pris...?
Här är ett med tassar för 1800 kr:
https://www.blocket.se/blekinge/Sittbadkar_72595691.htm

och ett likadant i Malmö för 4000 kr:
https://www.blocket.se/malmo/Badkar___Sanova_City_72173851.htm?ca=11&w=3
 
Senast ändrad av en moderator:
@bettysmatte Hur långt får det vara som mest? Skulle det gå att använda diagonalen på ett snyggt/praktiskt sätt i utrymmet? Tycker att de flesta sittbadkaren jag får upp är minst 130 cm långa, inte runt metern...

Ideal sittbadkar Bathlife, förvisso inte med lejontassar, men inte heller några fula fötter och under 5000 kr. Dock 130 cm långt.
sittbadkar-bathlife-ideal-fristaende-vit.jpg


Helt utanför budget och allt det där men det här :love: :love:
122-201_medium.jpg
 
@bettysmatte Hur långt får det vara som mest? Skulle det gå att använda diagonalen på ett snyggt/praktiskt sätt i utrymmet? Tycker att de flesta sittbadkaren jag får upp är minst 130 cm långa, inte runt metern...

Ideal sittbadkar Bathlife, förvisso inte med lejontassar, men inte heller några fula fötter och under 5000 kr. Dock 130 cm långt.
sittbadkar-bathlife-ideal-fristaende-vit.jpg


Helt utanför budget och allt det där men det här :love: :love:
122-201_medium.jpg
De jag har tittat på är t.ex. de här, och de är ca 1 meter långa (och det är ungefär vad de får vara om vi ska få plats med något annat i badrummet också):

https://www.buildor.se/gustavsberg-sittbadkar-1051

https://www.buildor.se/svedbergs-sittbadkar
 
De jag har tittat på är t.ex. de här, och de är ca 1 meter långa (och det är ungefär vad de får vara om vi ska få plats med något annat i badrummet också):

https://www.buildor.se/gustavsberg-sittbadkar-1051

https://www.buildor.se/svedbergs-sittbadkar

Då verkar det bli krångligt att hitta ett vackert, gammaldags utan att ruinera sig. Men av de alternativen jag sett på nätet så tycker jag att ditt första, det med hela gavlar är klart snyggast :up:
 
Då verkar det bli krångligt att hitta ett vackert, gammaldags utan att ruinera sig. Men av de alternativen jag sett på nätet så tycker jag att ditt första, det med hela gavlar är klart snyggast :up:
Jo, jag tror jag håller med. Men frågan är om jag tycker att det är drygt 2000 kr snyggare? För, om jag förstår rätt, så måste man lägga till den summan på priset för att badkaret ska se ut som det gör på bilden (alltså, jag blir inte riktigt klok på vad som menas egentligen??).
 
Jo, jag tror jag håller med. Men frågan är om jag tycker att det är drygt 2000 kr snyggare? För, om jag förstår rätt, så måste man lägga till den summan på priset för att badkaret ska se ut som det gör på bilden (alltså, jag blir inte riktigt klok på vad som menas egentligen??).

Det verkar som att man får lägga till front och gavel, i andra butiker (cdon bla, jag sökte på badkarstypen på prisjakt) så står det tydligt att de inte ingår. Typiskt!
 
Det verkar som att man får lägga till front och gavel, i andra butiker (cdon bla, jag sökte på badkarstypen på prisjakt) så står det tydligt att de inte ingår. Typiskt!
Jag tycker att det är dåligt att de inte visar någonstans hur badkaret ser ut UTAN tilläggen? För det måste väl vara med alla gavlar och fronter som bilderna visar?
 
Jag tycker att det är dåligt att de inte visar någonstans hur badkaret ser ut UTAN tilläggen? För det måste väl vara med alla gavlar och fronter som bilderna visar?

Ja, min uppfattning är också att bilderna visar med alla gavlar fastskruvade. Ni har ingen möjlighet att ta er till en VVS-affär i närheten och höra efter? Det är ju ett väldigt vanligt märke på karet i fråga.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 473
Senast: Mimmimamma
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 737
Senast: machafuko
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 416
Senast: moonstruck
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 713
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sulöm häst - tips
  • Ridstrumpor!
  • INK

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp