Bukefalos 28 år!

Minigrisar!

Russin8

Trådstartare
Vad ska man ge minigrisarna att äta förutom sin gris mat? Man kan ju inte ge dom hur mycket som helst, skulle vilja ha något som man kan ge dom som tar lång tid att äta upp. Just för att dom ska ha något att göra nu på vintern när det inte går att böka i marken. Ute vill dom ju inte vara så mycket när det är 15 minus grader:grin:.

Skulle vilja ha något att aktivera dom med. Men kan inte riktigt komma på något bra. Det måste ju vara något dom inte blir tjocka av.

MVH Russin8 med minigrisarna Babe och Baloo
 
Sv: Minigrisar!

Hösilage tycker dom om. Är det ok att ge det till grisar? Kattfodret va en bra ide. Det tar ju tid att leta reda på och blir ju inte så mycket. Dom har ju en förmåga att lägga på sig väldigt lätt:p

MVH Russin8
 
Sv: Minigrisar!

Det går ju även att hälla grisens vanliga mat på marken eller kanske t.o.m bland halmen, bara det är rent. När jag gjort så hos mina grisar har det tagit närmare 2 timmar innan de anser sig ha letat färdigt...
 
Sv: Minigrisar!

Jag brukar lägga ett stooort berg med kornhalm utanför deras koja (fortfarande under tak). Det tar lång tid innan dom anser sig vara klara med att äta upp alla eventuella kornrester. När de är klara med berget så öser jag in det i hästarnas ligghall och in med nytt till grisarna :-)

Bra ide med kattmat, ska jag testa.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
991
Senast: Bison
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 485
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 935
Senast: lilstar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 360
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp