Minilyxweekend runt Stockholm?

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare NilHe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 791

NilHe

Trådstartare
Hej bästa Buke! Jag vill bjuda en vän på en weekend/minisemester (kan ju vara på vardagar) på ett fint ställe, lite lyxiga gärna annorlunda rum, trevlig miljö och med god mat. Herrgård eller slott är plusplus. Vill äta på boendet, alltså inte behöva ge oss ut på stan. Afternoon tea är stort plus. God mat är ju en smaksak men jag är kräsen och vill kunna se menyer så man vet vad de kan erbjuda. Stor lyxig frukost.

Spa, bassäng, bastu, inget krav men gärna om man kan beställa massage eller ansiktsbehandlingar. Finns det rum med egen/privat jacuzzi bokar jag direkt 😄

Rimligt bilavstånd Stockholm (så Uppsala, Trosa, Norrtälje, Västerås, Eskilstuna mm är helt ok).

Några tips?

Hej bästa Buke! Jag vill bjuda en vän på en weekend/minisemester (kan ju vara på vardagar) på ett fint ställe, lite lyxiga gärna annorlunda rum, trevlig miljö och med god mat. Herrgård eller slott är plusplus. Vill äta på boendet, alltså inte behöva ge oss ut på stan. Afternoon tea är stort plus. God mat är ju en smaksak men jag är kräsen och vill kunna se menyer så man vet vad de kan erbjuda. Stor lyxig frukost.

Spa, bassäng, bastu, inget krav men gärna om man kan beställa massage eller ansiktsbehandlingar. Finns det rum med egen/privat jacuzzi bokar jag direkt 😄

Rimligt bilavstånd Stockholm (så Uppsala, Trosa, Norrtälje, Västerås, Eskilstuna mm är helt ok).

Några tips?
Vi bokar gärna ett av Linköpings hotells sviter, där det finns både bastu och jacuzzi på rummet. (Men där finns inte resten av önskemålen, men det kanske finns andra städer med sådana rum och mer service/spabehandlings-utbud?)

Vi bokar gärna ett av Linköpings hotells sviter, där det finns både bastu och jacuzzi på rummet. (Men där finns inte resten av önskemålen, men det kanske finns andra städer med sådana rum och mer service/spabehandlings-utbud?)
Tack! Jag är inställd på att kompromissa. T ex finfint boende men middag på annat ställe. Eller massage kan man göra någon annan gång.

Hotell Havsbaden i Grisslehamn! Tror dom faktiskt har allt du söker, förutom att det inte är herrgård/slott men känslan är väldigt lyxig där.
Eget spa med behandlingar, god mat, afternoon tea och rum med egen jacuzzi och havsutsikt finns att boka.

Några tips?
Krusenbergs herrgård.

Hotell Havsbaden i Grisslehamn! Tror dom faktiskt har allt du söker, förutom att det inte är herrgård/slott men känslan är väldigt lyxig där.
Eget spa med behandlingar, god mat, afternoon tea och rum med egen jacuzzi och havsutsikt finns att boka.
Har inte varit där själv men känner flera som varit det, och alla har varit väldigt nöjda.

Bjertorps slott :)

Asch, hittar inte om spa där nu och kom på att det kanske blir för långt bort för er. Men ananrs är det fantastiska rum, fantastisk frukost och otroliga middagar i slottsmiljö.

Godaste maten jag ätit har jag fått på lilla noors slott i Knivsta. Plus sjukt lyxig frukost, fika etc. Allt lagat med kärlek och precision. Finns ngn liten spa-del men tror ej behandlingar (ej testat).

Några tips?

Om du bokar sviten på Krusenberg herrgård har du bastu och badkar på rummet. Spa och afternoon tea och restaurang finns. Utanför Uppsala

https://www.krusenbergherrgard.se/

Några tips?
Häringe slott

Svarar alla: Stort tack för alla tips!! Ska kolla upp allt. Jag vet att google finns men i den här sortens frågor gillar jag att få tips.

Det är lite långt just i denna situation men för en annan gång, tack 😃
Bjertorps slott :)

Asch, hittar inte om spa där nu och kom på att det kanske blir för långt bort för er. Men ananrs är det fantastiska rum, fantastisk frukost och otroliga middagar i slottsmiljö.

Sundbyholms slott brukar ha afternoon tea och annat gott, ligger utanför Eskilstuna. Finns boende. Fina omgivningar också 😊

Grand Hotel Saltsjöbaden kanske? Vet inte utbudet för åker aldrig på såna resor men har läst att det är rätt lyxigt. Mitt emot finns Vår Gård Saltsjöbaden, också värt att kolla upp.
(Det är inte samma ägare till de två, de råkar bara vara grannar).

Liknande trådar

• Tips på romantisk spa-weekend?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• .
  • Nerväxt i stället för tillväxt?
  • Vad gör vi? Del CCXXVI

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat