Minimimått på kaninbur ?

Apollo

Trådstartare
Vad är det minsta mått man får ha på en bur, för en dvärgvädur tex. Jag antar att det finns normer för det enligt Jordbruksverket eller vad det heter. :confused:

I

Indian

Här är några mått:

Liten kanin upp till 3 kg, minsta tillåtna ytan är 0,5 m2, minsta ytan per djur vid grupphållning 0,25 m2, minsta ytan per avelshona med kull vid grupphållning 0,5 m2, minsta mått på kortaste sidan 0,5m, minsta höjd 0,5m.

mellanstor 3-5 kg , minsta tillåtna yta 0,7 m2, minsta ytan per djur vid grupphållning 0,35 m2, minsta ytan per avelshona med kull vid grupphållning 0,7 m2, minsta mått på kortaste sidan 0,6m, minsta höjd 0,6m.

Stor 5 kg och upp . minsta tillåtna ytan 0,9m2, minsta ytan per djur vid grupphållning 0,45 m2, minsta ytan per avelshona med kull vid grupphållning 0,9 m2, minsta mått på kortaste sidan 0,7m, minsta höjd 0,7m.

Hoppas att det kan hjälpa dig en liten bit på vägen!

Liknande trådar

Däggdjur Efter mycket funderingar fram och tillbaka hämtade vi en till kanin i går söndag (vi har en kastrerad ettårig dvärgvädur sedan innan som...
Svar
4
· Visningar
949
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Finns här någon som har erfarenhet av dubbelbur i VW Touran 2009 (gen. 1)? Jag ska bli med daghund nämligen. När jag googlar hittar jag...
Svar
4
· Visningar
494
Senast: Tualma
·
Övr. Katt En vildkatt har lagt tre ungar i trädgården hos en kollega. Han och hans fru har matat ungarna under 2 månader, och har nu lyckats fånga...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 154
Senast: TinyWiny
·
Fordon Har precis besiktigat min bil, helt ua som vanligt eftersom det är en Subaru och Subaru erbjuder gratis förbesiktning. Dvs man kan lämna...
2
Svar
21
· Visningar
796
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kcal stallsysslor