Minipiller och graviditet

kompis87

Trådstartare
Hur vet man egentligen om man skulle råka bli gravid när man äter minipiller och mensen uteblir?
Jag har helt glömt att fråga min barnmorska om detta när jag bytte till minipiller för fyra månader sedan.

Jag tror min risk att bli gravid är väldigt liten, har ätit p-piller sen jag var 16 år, slarvat lite ibland men aldrig blivit gravid. Men man vet ju aldrig hur kroppen fungerar, så vilka tecken ska man kolla efter? Ska man köpa ett gravidtest en gång i månaden för att vara på den säkra sidan? :P
 
Hur vet man egentligen om man skulle råka bli gravid när man äter minipiller och mensen uteblir?
Jag har helt glömt att fråga min barnmorska om detta när jag bytte till minipiller för fyra månader sedan.

Jag tror min risk att bli gravid är väldigt liten, har ätit p-piller sen jag var 16 år, slarvat lite ibland men aldrig blivit gravid. Men man vet ju aldrig hur kroppen fungerar, så vilka tecken ska man kolla efter? Ska man köpa ett gravidtest en gång i månaden för att vara på den säkra sidan? :P

Jag har använt minipiller ett par perioder i mitt liv. Om mensen uteblev så hade jag pms-känslor som inte gick över så då lät jag bli att ta mitt mini-p några dagar coh då brukade mensen komma igång inom några dagar. Om den inte gjorde det så köpte jag ett graviditetstest. Jag hade bara ungefär hälften så mycket mens som annars då jag gick på mini-piller. Jag tyckte inte att ett barn var otänkbart än om kanske inte så lämpligt just då. Jag kan inte tänka mig abort så hade jag inte kunnat tänka mig barn så hade jag valt en säkrare p-metod.
 
Nu skulle det inte vara hela världen om det inte fungerade med mini-piller vad gäller säkerhet för mig och sambon. Men nej, testar inte trots att jag inte har mens med pillren.
Känner mig säker med pillren. Skulle jag tex få ömma bröst eller må illa, eller på annat sätt misstänka graviditet skulle jag testa.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 182
Senast: Bapelsin
·
Övr. Barn Kan någon snälla hjälpa mig att förstå, för det känns aningens oklart detta. I början av hösten var min egen BM sjukskriven och jag fick...
2
Svar
31
· Visningar
2 279
Senast: Sedna
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 513
Kropp & Själ Hej. Gjorde mig ett hemligt konto då jag hamnat i en lite,inte så lite jobbig situation. Jag har varit tillsammans med en man under det...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 764
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp