Miniserie: Hästkarlar och stalltjjejer.

Jag har laddat ner första avsnittet men inte lyssnat än. Kan inte ha podd i öronen och samtidigt koncentrera mig på jobbet så blir framåt eftermiddagen/kvällen för mig.
 
Blir rent ut sagt förbannad på mannen som blir intervjuad. Ja, han har haft flickvänner som är 15 när han var 30 men han han hade ju känslor... och man kan ju inte ångra en känsla men om han skulle ge tips till dagens tränare så är det att passa sig.
 
Blir rent ut sagt förbannad på mannen som blir intervjuad. Ja, han har haft flickvänner som är 15 när han var 30 men han han hade ju känslor... och man kan ju inte ångra en känsla men om han skulle ge tips till dagens tränare så är det att passa sig.
Är det elitryttaren som intervjuas eller?
 
Blir rent ut sagt förbannad på mannen som blir intervjuad. Ja, han har haft flickvänner som är 15 när han var 30 men han han hade ju känslor... och man kan ju inte ångra en känsla men om han skulle ge tips till dagens tränare så är det att passa sig.
Och så säger han: om Ridsportsförbundet hade varit seriöst så skulle de ha avtal där tränarna får veta att de inte får 'ha relationer' med de elever som är under 18 år.

Ytterligare en stackars man som inte förstår att han inte ska ligga med 15-åriga elever om han inte får skriftlig info om det i avtalet.
 
Jag är lite besviken efter att ha lyssnat på alla tre delar. Troligen för att jag hade mycket högre förväntningar på hela serien och tycker de lät både förbund och förövare komma alldeles för lätt undan. Hade velat ha mer fokus på de osunda strukturerna där alla vet men inget gör något osv.
 
Har lyssnat på alla nu.

Det som blir tydligast är att det inte går att ha förtroende för Ridsportförbundet. De har en oändligt lång väg att gå för att förtroendet ska kunna komma tillbaka, och då krävs det många förändringar.

Stor eloge åt Marianne Wittbom som tog tag i problemet på Flyinge!
 
Jeg synes det er tull med denne anonymiseringen av disse mennene. De burde navngis, så man kan boikotte dem og deres virksomhet. Mange som ikke er så "in the know" vet ikke hvem disse er som ikke navngis, mens andre kanskje kan resonere seg fram. Når ikke Ridsport forbundet gjør noe, så får folket gjøre noe!
I Norge er det trenere som ikke får trene lenger, men de navngis heller ikke. Men, rideklubben de jobbet for navngis, så vi snakker sammen, og jeg vet hvem de er.
Selv om vi er 2 forskjellige land så er det mye treninger og hestekjøp som skjer på tvers av grensen, og jeg skulle gjerne visst 100% at jeg ikke har puttet penger i lommen på en gris av en mann som driver med småjenter.
 
Och så säger han: om Ridsportsförbundet hade varit seriöst så skulle de ha avtal där tränarna får veta att de inte får 'ha relationer' med de elever som är under 18 år.

Ytterligare en stackars man som inte förstår att han inte ska ligga med 15-åriga elever om han inte får skriftlig info om det i avtalet.
Helt otroligt att han skyller på att förbundets avtal inte är seriöst utformat när det i själva verket är så att en seriös tränare aldrig skulle få för sig att ligga med sina minderåriga elever.
 
Ju mer jag lyssnar på intervjun desto argare blir jag. Vilket jävla äckel!

Jag tycker att han uppvisar alla klassiska förövarsymptom. Ingenting är hans fel, han kan inte hjälpa att han blev förälskad, alla omyndiga tjejer i beroendeställning var givetvis med på allt och nu har de gaddat ihop sig mot stackars honom, förbundets avtal var inte seriöst, etc.
 

Liknande trådar

Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
234
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 724
Senast: Solstig
·
Kultur Lyssnar ju sedan ett bra tag tillbaka nästan enbart på P1 när jag kör bil, och det har aldrig varit några problem. Men, de senaste cirka...
Svar
9
· Visningar
468
Senast: Jeffery
·
Kultur Jag skulle vilja ha tips på intressanta böcker. Att titta på en film/serie på en skärm ger en viss tillfredsställelse, men jag är i...
Svar
6
· Visningar
434
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp