Miniserie: Hästkarlar och stalltjjejer.

Jag tänkte ungefär i samma bana men jag hade velat höra några följdfrågor på vissa grejer. Dock tror jag att det finns ett antal som kan lyssna på det och hålla med och tycka synd om honom :angel:🙈

Ja efter att ha sett hur vissa sluter upp bland ett annat välkänt äckel är det inte särskilt förvånande om vissa hör det där och tänker att "stackars kille, ska man inte ens få knulla längre om tjejerna går med på det?" 🤢🤮
 
Jag tror man vägde att ställa honom till svars mot att han då skulle neka till att medverka, alt. inte svara vettigt på några frågor alls. Istället lät man honom prata på och hänga sig med sitt eget rep. Ju mer han pratade desto värre blev det ju.
De som lyssnar på den intervjun och inte får äckelvibbar är troligtvis den sortens människor som tuffare frågor och hårda argument ändå inte når fram till, eftersom man inte vill se ett problem med att män som har makt och inflytande använder det till att utnyttja flickor/kvinnor. Tror jag, alltså.

Jag vet inte riktigt.. man hör ofta detta resonemang när det handlar om just såna här frågor. I andra frågor så brukar ju journalister ofta jobba med att vagga in folk i nån falsk säkerhet och sedan komma med de jobbiga frågorna. Man kan ju inte neka till att medverka när man redan gett intervjun. Så antingen får intervjuoffret svara på de kritiska frågorna eller så blir det en sån där typisk sekvens när en journalist ställer befogade frågor och den intervjuade vägrar gång på gång.

Ett annat sätt är väl att låta någon annan kommentera intervjun efteråt, någon som synar de fula knepen ordentligt. Och sen återkoppla till äckelgubben och fråga om han vill kommentera kommentarerna.

Helt vanlig journalistik alltså, så länge det inte handlar om äckelgubbar för deras känslor är så himla viktiga.
 
Jag vet inte riktigt.. man hör ofta detta resonemang när det handlar om just såna här frågor. I andra frågor så brukar ju journalister ofta jobba med att vagga in folk i nån falsk säkerhet och sedan komma med de jobbiga frågorna. Man kan ju inte neka till att medverka när man redan gett intervjun. Så antingen får intervjuoffret svara på de kritiska frågorna eller så blir det en sån där typisk sekvens när en journalist ställer befogade frågor och den intervjuade vägrar gång på gång.

Ett annat sätt är väl att låta någon annan kommentera intervjun efteråt, någon som synar de fula knepen ordentligt. Och sen återkoppla till äckelgubben och fråga om han vill kommentera kommentarerna.

Helt vanlig journalistik alltså, så länge det inte handlar om äckelgubbar för deras känslor är så himla viktiga.

Ja jag hade önskat ett narrativ om hans skeva syn på det hela efteråt, kanske tillsammans med någon sammanfattning av vad de är han gjort igen, nu när man har hans smörja i färskt minne.
Personligen ser inte jag meningen med att ställa frågor man inte tror denne kommer svara på utan föredrar då förhörstekniken där man får personen att frivilligt prata om sig själv, men hade som sagt valt att kanske göra om lite annat runt omkring.
 
Ja jag hade önskat ett narrativ om hans skeva syn på det hela efteråt, kanske tillsammans med någon sammanfattning av vad de är han gjort igen, nu när man har hans smörja i färskt minne.
Personligen ser inte jag meningen med att ställa frågor man inte tror denne kommer svara på utan föredrar då förhörstekniken där man får personen att frivilligt prata om sig själv, men hade som sagt valt att kanske göra om lite annat runt omkring.
Jag tänker bara att folk behöver rätt mycket träning för att välja att stänga käften när de borde. Många svarar ju på frågor och försvarar sig mot anklagelser utan att riktigt fatta hur det kommer låta.

Men i stort är vi överrens, fanns många lösningar som de inte använde sig av i detta fallet.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har precis börjat lyssna på olika dokumentärer från P3 i SR-appen. Jag lyssnar oftast i bilen via bluetooth och skulle då vilja att...
Svar
6
· Visningar
323
Senast: Sassy
·
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
866
Tjatter på StarFM. Är det någon som brukar lyssna på detta? Jag var sjuk förra veckan och lyssnade då på radio andra tider än jag brukar och...
Svar
0
· Visningar
323
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 850
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp