Bukefalos 28 år!

F

fippaaaa

Hej, jag har läst på internet om olika minizoon, skulle gärna starta ett i framtiden. Men dessa hade inget inträdespris så vad är det man tjänar man på igentligen?
 
Sv: MiniZoo

Man tjänar nog inget på det. Det är väl mer en hobby. Som att ha vilka djur som helst bara att man visar upp det för allmänheten ;)
 
Sv: MiniZoo

Lär ju vara olika från ställe till ställe.
En campingplats i utkanten av stan har tex ett minizoo på somrarna, då med inlånade djur. Folk åker dit för att titta på djuren och köper en glass eller så. Annars skulle jag väl mest tippa på att det gör själva campingen mer lockande för så fullt av folk brukar det inte vara när man cyklar dit.

En annan gård i utkanten av stan har strutsar också förresten, där man kan gå och kolla på strutsarna när gårdscafét har öppet. Där säljs lite allt möjligt från strutsarna, både kött, fjädergrejer, skinngrejer och tom lampor gjorda av strutsägg - och såklart färdig mat och fika, som strutsglass och strutsburgare. Jag antar att det helt enkelt drar kunder, och möjligtvis ökar efterfrågan iom att folk blir medvetna om strutsköttet kanske, för hur ofta letar folk struts i frysdisken liksom...

Och så lär det ju bero på vad det är för djur också. Vissa arter måste man ha någon slags tillstånd för, och i vissa fall innebär det att man måste ha ett godkänt zoo för att ha de djuren - och för det så måste zooet vara öppet för allmänheten x antal dagar/år eller nåt sånt, om jag inte har fattat helt fel nu. Så ptja, om jag fattat rätt här så kan det lika gärna vara någon vanlig svensson som vill ha något ovanligt djur och är beredd att göra den uppoffringen för att få ha det.
 
Sv: MiniZoo

Mini-zoon är ett otyg tycker jag. De kräver egentligen tillstånd (offentlig förevisning av djur) men det är få som söker om det och därför så har djurskyddsinspektörerna svårt att ha koll på att djuren har det bra.

Att bli glodd på och petad på av hundratals olika människor är stressigt för djuren. Och vilken seriös djurägare vill stressa sina djur?

Så minizoon finns för att folk vill tjäna pengar på det (sälja exempelvis glass som folk redan nämnt).
 

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
1 737
Övr. Barn Hej hej! Jag är en otroligt barnkär person som vill ha egna barn i framtiden. Men jag har skolios. Jag vet själv hur det påverkar en...
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: Görel
·
Övr. Barn Jag har blivit tillfrågad om jag vill bli fadder för min bästa kompis dotter som föddes i somras och tackade naturligtvis ja. Nu är det...
Svar
18
· Visningar
895
Senast: Malin_L
·
Tjatter På grund av brist på ork tror jag att jag kommer att fira jul med katten i år i min stuga istället för med familjen på en annan ort. Men...
Svar
11
· Visningar
663

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp