Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

B

**BORTTAGEN**

Igår när jag var inne i fårhuset satt det en liten figur och tittade på mig. Såg ut som en iller, fast kraftigare. Hade en lite bullig bakdel, men var annars avlång.
Kan det va en mink? kan dom göra någon skada? Hur blir man av med dom?

Minkar är oftast svarta,grå (Silverfärgade)
Har du bara får är det ofarligt
Minkar tar höns,kaniner,kattungar mm...

Finns sk minkfällor som man kan fånga dom i och eventuellt skjuta dom eller åka till en minkfarm med dom.

B

**BORTTAGEN**

har inga får, men katter som är där ganska ofta. Minishettisarna har fårhuset som regnskydd.
Kan en mink vara till skada annars?

M

mellon

hej! när jag var på semester så såg jag sen svart liten iller tror jga men vet du va det är för jag har ingen anning!!?? :confused: :banana:

En mink är Enfärgad mörkbrun med liten gul fläck, vit strupe, men olika färgvarianter förekommer. Dessutom är deras föda: Fisk, kräftor, musslor, grodor, ödlor, insekter, smågnagare, fåglar och ägg, hare, skogsfågel, fasaner, rapphöns, kycklingar, tamhöns. Boplatsen brukar vara: Gryt, eller någon håla intill vattnet, rotvälta eller i ett stenrös i husgrunden till någon sjöbod eller dylikt.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6471 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundhälsa Längesen jag var inloggad, men när FASS och googling inte ger något så provar jag här. Jag har sedan en tid en JR-hane på 4 år...
2
Svar
26
· Visningar
1 330
Juridik&Ekonomi Jag va i den lokala matbutiken här och handlade, de håller på och bygger om. Vilket i sig inte är något konstigt. Det jag dock reagerade...
Svar
8
· Visningar
483
  • Artikel
Dagbok Igår var vi några kollegor som var och käkade, vi skulle va kl 17 och käka, så åkte så jag var där runt 16:40, tänkte att ja får säkert...
Svar
0
· Visningar
694
Kropp&Själ Igår skulle jag ha haft en Skype-date med en av mina bästa vänner. Jag vaknade dock helt på fel sida och känslan av hopplöshet som...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 255

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hund bet familjemedlem hjälp
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

• Veka kotor och x bent