Bukefalos 28 år!

Minnen från VM

M

marijaa

Vad kommer ni att ta med er från VM? Vilken häst etsade sig fast på näthinnan? Bästa fyndet på marknadsgatan? Roligaste minnet?

Jag kommer definitivt inte glömma T1-finalen i första taget, vilken uppvisning!! Och jättekul att det gick så bra för Alex!! :bow:

Det femåriga stoet som visade upp sig, bland annat på galashowen, (kommer inte ihåg vad hon heter, hon bedömdes nu på VM och reds av en islänning) var läcker!
Den regniga lördagen blir också svår att glömma... :crazy:

Bästa fyndet var en lädergrimma till hästen som just växt ur sin ponnygrimma...

Roligaste var diskot i fredags när min kompis låtsasraggade på en karl, när lyset tändes såg vi att han hade trätofflor på sig.... :D :D
 
Sv: Minnen från VM

Mina minnen från lördagen o söndagen

- Glad att man är mamma till två barn så att man hade full mundering för att klara dåligt väder ;)

- Glad över att få se så otroligt många duktiga och entusiastiska islandshästar och ryttare :)

- Glad över att få se en så fin T1 final :d

- Glad över att jag inte varit på festival för lukten från leran hörde jag sägas var den samma :D

- Glad över att jag hade dottern med mig så jag inte shoppade :smirk:

- Glad över att jag tog en lapp angående VM i Holland 2007 :idea:

- Glad över att jag träffade två nya vänner från Sala :)

- Ledsen över att det är slut :cry:

Catarina
 
Sv: Minnen från VM

Glömde ju...hästen som etsade sig fast....

Den danske isabellfärgade femgångshingsten. Kommer inte ihåg namnet...men skritten den glömmer jag aldrig.

Är det någon som känner till honom så PM:a mig gärna.
Catarina
 
Sv: Minnen från VM

Menar du Julie Christiansens Ljósvaki frá Akureyri? Så läcker!!
 
Sv: Minnen från VM

Gestur med Fredrik Rydström och även Jarl med Stian. :love:
sen den där isländska låten som alla isländare sjöng med i. :banana:

Vår partyhelg var också himla rolig och kommer att finnas kvar länge!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Minnen från VM

Det mest fantastiska minnet var nog när jag trodde att Jessica Rydin hade tagit VM guld i speedpass och slagit världsrekordet och efter det så fastnade Jorik från Lönneberga på näthinnan :p
Det enda jag fyndade var ett nytt spö.

Sara
 
Sv: Minnen från VM

Åh, hästen som jag gillade mest var Gestur från Stallgården :love: Sååå himla fin! Sen gillade jag också Jarl frá Miðkrika, Feykir från Knutshyttan och såklart Jórik från Lönneberga :D :love:

Jag köpte inte så mycket, bara ett par skyddsboots för 100 kr och en keps för 75 :D Sen ville jag vääldigt gärna ha dom där bootsen från g-boots, men pappa hade inte så mycket pengar med sig. Så de ska vi beställa från internet istället! :)

Jag kommer nog alltid minnas T1-finalen! Såå häftig. Det var också roligt när Anna Skúlason intervjuades och hon fick frågan varför det var hennes och Brynjas sista tävling tillsammans. "För hon är dräktig.... och det är jag med!" :D :D :)
Och det var självklart roligt i prisutdelningen i passgrenarna när svensk efter svensk ropades in! :bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Minnen från VM

Jaa, åhhh vad jag blev ledsen när jag hörde att resultatet var ändrat :cry: :cry: :cry: Stackars, stackars Jessica! Men hon ska verkligen inte vara missnöjd med sin insats tycker jag! Hon och Jórik ropades ju in till prisutdelning osv mest hela tiden! ;) Dom är såå fina och duktiga tillsammans! :)
 
Sv: Minnen från VM

Vad kommer ni att ta med er från VM?
* glädje över att jag lyckades få ett hotellrum istället för att campa (läs -bada) ;)
* Förundran över hur en häst som gick ojämnt(markerade på hb) kunde få så höga poäng, hästen= Naepa vom Kronshof, fux-stoet från tyskland.
* ganska läcker "rudolf med röda mulen solbränna" :D
* En ganska tom plånbok....

Och såklart, alla minnen.

Vilken häst etsade sig fast på näthinnan?
* Jarl fra Midkrika, spanade på fredagkvällen när han tränades, Vilken häst! :love: O ryttaren var ju inte tokig han heller :angel:

Bästa fyndet på marknadsgatan?
Fynd o fynd, men bästa köp= Kari Pad bomlös sadel. Provred den idag- Superbra sadel! (skall visa bilder i gnägg för den som är nyfiken)

Köpte även ett gummibett "apple", tredelat fast med plastad vajer som stomme istället för järn som på vanliga bett. Provred idag o min annars betthatande häst var alldeles lugn i munnen.


Roligaste minnet?
Rasmus Möller Jensens otroligt stilfulla ritt vid passlöpen på fredagkvällen. Han satt som en legogubbe :D
 
Sv: Minnen från VM

Jag har med mej fantastiska minnen från bl.a. T.1. finalen. En rolig fest med kompisar och många goda skratt.

VM störata mysterium är och förblir Julio Borbas revben! Först var de brutna, sedan hade han tappat dom och sen var de försvunna! Hur många hade han egentligen kvar i kroppen? :D

Atli som "hade lekstuga" på Odalisco (som är precis så fantastisk att rida som han ser ut!) var en härlig syn!

Mökkur! Så synd bara att han inte är riden på ett tag så han inte riktigt är i trim, men jag bara älskar den hästen!

Jarl! Hvinur! Hlynur! Sifurtoppur! Ljósvaki! ÅH! alla dessa underbara hästar!

Jessica Rydins underbara glädje (som tyvärr blev kortvarig) efter speedpassen!

Valdimars speciella passridning.

Vm-låtarna de gjort. Thrandur köpte CD:n och vi nynnade skrattande "This i tolt! Come on and ride with meee. This is tolt" hela helgen!

Min plånbok gråter, men jag och mina nya Sonnonreiterridbyxor trivs ihop!
Hemskt tråkigt att Buni tappade en sko i första momentet i femgångs-B-finalen! :(
Men han såg fräch ut på istölten!

VM var en fantastisk upplevelse!!!

/Malin
 
Sv: Minnen från VM

Freyr skrev:
Hemskt tråkigt att Buni tappade en sko i första momentet i femgångs-B-finalen! :(
Men han såg fräch ut på istölten

/Malin

Håller med, de gick fint, o det är roligt att en häst som vid inköpet varit "vanlig" tränats upp o tagits ända till höjden av tävlingar! Stor eloge till Nicola!
 
Sv: Minnen från VM

Min favorit fån VM?
Lätt. Överlägset Yngvi-Blesi.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Minnen från VM

Vilket Vm, otrolig upplevelse!!

- Finaste hästarna under VM: Jarl frá Midkrika, Silfurtoppur frá Laekjamóti, Leiri frá Brúnastödum, Reynir frá Hólshús, Krapi frá Akureyri, Vaskur vom Lidenhof, Hakon vom Lindenhof Asrun frá Ey I, Mjölnir frá Dalbae, Bliki frá Bergi, Askur från Håkansgården, Gestur från Håkansgården, Postur frá Dalur, Örn frá Egemose, Soldan frá Hvitanesi och självklart enda hästen som fick en tia, Hvinur frá Holtsmúla. Blev rätt många ;) Men Jarl, Silfurtoppur och Hvinur kommer ju finnas på hjärnan rätt länge om man säger som så.
Måste även tillägga att Jarl inte har en så pjåkig ryttare heller ;)

- Minnena som finns kvar, allt, hela upplevelsen, var där som funktionär, och jag gör gärna om det tusen gånger till trots att det vart ungefär 3timmars sömn om dygnet. Jag har sett det jag kom till VM för att se och mer där till, att jag jobbade fyra timmar om dagen gjorde inte ett dugg.

- Sämsta var regnet på lördagen, synd men är man hästmänniska så kan man ju konsten att klä sig!

- Bästa av allt är att insperation är på topp!!

Nu är planernar inför Landsmót på ingång och såklart att det blir Holland VM 2007, någon mer som ska med ?

Och för alla som undrar så fixade dom budgeten och gick troligen plus på det med, det var väll roligt att höra, att vi dessutom har haft 26000 besökare är en annan rolig sak att höra när vi räknat med 20000 :)
 
Sv: Minnen från VM

Bästa minnet är Silke Feuchthofens löstygeltölt i T2-finalen. Vilket lysande ekipage!
 
Sv: Minnen från VM

Filippan skrev:
Jaa, åhhh vad jag blev ledsen när jag hörde att resultatet var ändrat :cry: :cry: :cry: Stackars, stackars Jessica! Men hon ska verkligen inte vara missnöjd med sin insats tycker jag! Hon och Jórik ropades ju in till prisutdelning osv mest hela tiden! ;) Dom är såå fina och duktiga tillsammans! :)

Hennes glädje när hon kom trodde hon hade vunnit och kom inridande på passbanan igen och det bara lyste om henne, kommer aldrig glöma det!
 

Liknande trådar

B
Islandshäst Någon som vill veta resultaten från Aska cup? Det är en gaedingakeppni som gick idag i Finsta ridhus utanför Norrtälje. Tävlingarna var...
Svar
11
· Visningar
2 864
Senast: Båbbe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp