Minns det som igår...

Fatima
1984-04-23 -- 2013-11-12

Den vackraste vita galopperade över regnbågsbron klockan 10. Allt gick bra, chauffören kom tidigare än jag trodde... Sen förmiddag känns inte som kvart i tio... Men det var rätt skönt. Jag hämtade damen i hagen, pappa o jag proppade henne full med morötter. Vi hjälptes åt att ta av täckena innan jag lämnade över grimskaftet till Elisabet Kocken-Nilsson och gick in i stallet. Pappa och jag stod i stallet tio minuter, sedan gick jag till lastbilen och betalade. Den vita vackra låg så fint i gräset i haghörnet. Vi gick in en snabbis i stallet för att hämta betfor o lucern som Elisabet fick ta med till Sorella. När vi kom ut, hade chauffören redan lastat den vackra vita. Jag kan varmt rekommendera Svensk Lantbrukstjänst. Fantastiskt lugnt, värdigt och en varm chaufför. Han sa att Fatima var väldigt rund, vaken och fin för sin ålder även om man såg att hon var gammal. Återigen... *Hug your horses* :heart

1930388_47583727619_8032_n.jpg
 

Blä.. nu rinner tårarna, ljuset har slocknat och i morgon när jag vaknar är det fredagen den 13...

Fredagen den 13 augusti 1999 blev jag nockad under hakan av en sköthäst och "bröt nacken"... Vilket så småningom i alla fall resulterade i överskjutande skatt ett par år senare, som blev till ovan nämnda vita skatt...

Som sagt...

*Hug your horses*

Jag.. jag får väl krama mina fiskar. Jag ska leta fram ett par L262 Ancistrus nånstans ifrån framöver, har jag tänkt...
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fatima 1984-04-23 -- 2013-11-12 Den vackraste vita galopperade över regnbågsbron klockan 10. Allt gick bra, chauffören kom tidigare...
Svar
6
· Visningar
632
Senast: IngelaH
·
Gnägg Tack för allt kära vän. Mitt ute i Smålands skogar, på en gård med vackra stenrösen och gärdsgårdar, inne i en liten mörk gruppbox, där...
2
Svar
28
· Visningar
3 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp