Minska videofiler

Corax

Trådstartare
Jag råkade filma i för stort format och datorn kan inte med de gigantiska filerna. Har försökt hitta nånstans att banta dem men de enda programmen jag har är VLC och Windows Media Maker. I WMM får jag upp en ruta om att det fattas en codec(?)fil. Jaha??
Om jag har den, kan jag minska dem där?
Hur är det i VLC?
Eller finns det något smidigt program att ta hem?
Vill verkligen ha filerna mindre så jag kan kolla på dem utan att grafiken falerar.
 
Senast ändrad:
Sv: Minska videofiler

vad är det för fil-format på filmen?
Eftersom alla konverteringsprogram inte tar allt.

Om du installera codecen som wmm säger att du inte har, så kan det vara möjligt att programmet tar emot filen.
 
Sv: Minska videofiler

.mov

Jag ska kolla om jag kan hitta filen och installera den.
 
Sv: Minska videofiler

Det ska definitivt kollas upp när jag fått ordning på min bångstyriga dator. Har installerat om och uppdaterat halva datorn känns det som men ännu inte fått Nått filmredigeringsprogram att funka som det ska.
 
Sv: Minska videofiler

Ok. Jag blir gråhårig!

Nu har jag tagit bort allt gammalt skit och installerat nytt. Ersatte Windows Media Maker med Windows Live Media Maker.
Funkade inte i alla fall.

Då installerade jag codec-filen som kameran använder men med samma usla resultat. Får nu upp ett felmeddelande 0xC946001C, att WMM inte kan spela upp filen.
Jag har kollat att programmet ska ta .mov-filer. Men icke.

Så nu håller jag på att installera det där Converter-programmet.
Jag vill verkligen kunna kolla på filerna!

Öppnar jag dem i QuickTime så får jag i alla fall upp dem men jag antar att min grafik sätter P för resten. Det blir pixligt och hackigt till tusen.
 

Liknande trådar

M
IT & mobiler Jag har ett problem, jag skulle vilja lägga in film på min dator, som jag filmat med min Ericsson w715 (tror jag den heter)...
Svar
8
· Visningar
3 816
Senast: Sonic76
·
IT & mobiler tog några videosnuttar idag med kameran, då jag satte in dem på datorn så kunde man inte se dem för de var i fel format.. nåå har två...
Svar
7
· Visningar
1 039
Senast: Baka_kun
·
IT & mobiler Jag har båda dessa program på datorn men har aldrig använt dem. Nu skulle jag vilja lära mig men jag får inte filmerna att fungera i...
Svar
0
· Visningar
1 101
Senast: Jate Volim
·
IT & mobiler Kan man göra det utan att försämra kvalitén, i vilket program i såfall? Jag tog nyss bort ljudet från en film med hjälp av Windows...
Svar
1
· Visningar
1 568
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp