Minsta ålder funktionär?

__sofia__

Trådstartare
Finns det någon minsta ålder på funktionärer på hopptävlingar? T.ex. banpersonal, framhoppning, insläpp etc. På en tidigare tävling fick vi kommentar från överdomaren att all banpersonal måste vara minst 13 år, men är det något som faktiskt finns som skriftlig regel någonstans?

Om det inte finns någon bestämd regel, har era klubbar några egna riktlinjer?
 
Vår klubb har 15 år för att stå på banan. På själva framridning/framhoppning ska man vara vuxen men yngre får gärna stå i insläppet då helst med en äldre person
Självklart har alla under 18 år hjälm vid alla funktionärsuppgifter som involverar kontakt med hästar. (De över 18 får ta det beslutet själva)
De allra yngsta agerar löpare och skottkärreansvariga

Har aldrig sett att det finns någon regel i TR som säger att du måste vara en viss ålder
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 795
Senast: Barbabelle
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 078
Senast: Cambrie
·
Hoppning Hej och hå, hur ska detta gå. Som rubriken lyder; den här dressyrryttaren ska börja hopptävla igen! Min B2 (Barcino QRE) har jag/vi...
Svar
4
· Visningar
1 721
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sätta upp gammal tapet?
  • Bra djurtrimmer, tips?
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp