Miracle Man föddes efter mer än 14 månader

När stoet går ett par veckor över tiden kan det börja kännas oroligt. Camilla Köster i Skåne fick vänta i elva veckor innan Miracle Man slutligen föddes. "Det är så skönt att veta att det kan gå bra ändå", säger Camilla Köster.
 
När stoet går ett par veckor över tiden kan det börja kännas oroligt. Camilla Köster i Skåne fick vänta i elva veckor innan Miracle Man slutligen föddes. "Det är så skönt att veta att det kan gå bra ändå", säger Camilla Köster.

Det var en lång väntan. Hoppas fölet klarar sig bra.
Såg ngn på fb kommentera på artikeln att fölet såg ut att ha vattenskalle. Wtf.:confused:
 
Menar att de ston som går mycket över tiden får föl som har stora likheter med prematurer.
Det är väl för att de är prematurer, på ett vis. Att de går så långt över tiden beror ju i regel på att fölet inte utvecklats som det ska och helt enkelt inte var färdigt för att födas när det ”skulle”.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Äntligen tog jag tag i att ringa vårdcentralen och har fått en "akuttid" till psykolog nästa vecka. Jag är alltid lika orolig inför att...
Svar
1
· Visningar
497
Senast: Yeah but
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 358
Senast: Linn-Nora
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 621
Senast: Hoarfrost
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp