Miracle Man föddes efter mer än 14 månader

När stoet går ett par veckor över tiden kan det börja kännas oroligt. Camilla Köster i Skåne fick vänta i elva veckor innan Miracle Man slutligen föddes. "Det är så skönt att veta att det kan gå bra ändå", säger Camilla Köster.
 
När stoet går ett par veckor över tiden kan det börja kännas oroligt. Camilla Köster i Skåne fick vänta i elva veckor innan Miracle Man slutligen föddes. "Det är så skönt att veta att det kan gå bra ändå", säger Camilla Köster.

Det var en lång väntan. Hoppas fölet klarar sig bra.
Såg ngn på fb kommentera på artikeln att fölet såg ut att ha vattenskalle. Wtf.:confused:
 
Menar att de ston som går mycket över tiden får föl som har stora likheter med prematurer.
Det är väl för att de är prematurer, på ett vis. Att de går så långt över tiden beror ju i regel på att fölet inte utvecklats som det ska och helt enkelt inte var färdigt för att födas när det ”skulle”.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har under den senaste tiden suttit och broderat mycket. Jag har haft ett precis påbörjat broderi liggande i bokhyllan i flera år och...
Svar
19
· Visningar
1 705
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit deprimerad i väldigt många år och under åren har jag känt att jag blivit mer och mer avslagen i mina känslor, inte pga...
Svar
11
· Visningar
799
Senast: Lyan
·
  • Artikel
Dagbok Äntligen tog jag tag i att ringa vårdcentralen och har fått en "akuttid" till psykolog nästa vecka. Jag är alltid lika orolig inför att...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Yeah but
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 062

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp