Missfärgning på t-shirt

Rosett

Trådstartare
Har några t-shirtar som fått såna här fläckar. Alla är av samma modell men olika färger.
Trodde först det var pga nån deo eller hudlotion men nu lutar det åt att det är nåt med tyget(?)
Har tvättat enligt tvättråden och andra plagg i samma tvätt har inte blivit missfärgade.
Nån som har en teori?
Funderar på att reklamera eftersom det hänt med flera t-shirts.
T-shirten är mörkare grön än på bilden.
952390B3-A1C1-4F6A-8F1B-40627773DBD2.jpeg
 
Har några t-shirtar som fått såna här fläckar. Alla är av samma modell men olika färger.
Trodde först det var pga nån deo eller hudlotion men nu lutar det åt att det är nåt med tyget(?)
Har tvättat enligt tvättråden och andra plagg i samma tvätt har inte blivit missfärgade.
Nån som har en teori?
Funderar på att reklamera eftersom det hänt med flera t-shirts.
T-shirten är mörkare grön än på bilden.
Visa bifogad fil 49316
Samma modell och samma affär då alltså? Det ser lite knasigt ut ja, har du tvättat dem olika gånger och de alla blivit så?
Tänker att om de tvättades samtidigt i samma tvätt så kan affären säga att det måste ha varit något annat plagg i samma tvätt som gjorde att det blev så.
 
Har några t-shirtar som fått såna här fläckar. Alla är av samma modell men olika färger.
Trodde först det var pga nån deo eller hudlotion men nu lutar det åt att det är nåt med tyget(?)
Har tvättat enligt tvättråden och andra plagg i samma tvätt har inte blivit missfärgade.
Nån som har en teori?
Funderar på att reklamera eftersom det hänt med flera t-shirts.
T-shirten är mörkare grön än på bilden.
Visa bifogad fil 49316
Du råkar inte använda Basiron mot akne?
Det ger sådana fläckar som inte går bort tyvärr
 
Du råkar inte använda Basiron mot akne?
Det ger sådana fläckar som inte går bort tyvärr
Jo, fast inte alltid och inte på de ställena och isåfall borde väl alla tröjor och skjortor missfärgas(?)
De här missfärgningarna kom efter första tvätten. Hade det varit pga basiron borde det väl synts innan tvätt?
 
Samma modell och samma affär då alltså? Det ser lite knasigt ut ja, har du tvättat dem olika gånger och de alla blivit så?
Tänker att om de tvättades samtidigt i samma tvätt så kan affären säga att det måste ha varit något annat plagg i samma tvätt som gjorde att det blev så.
Har följt tvättråden = 30 grader och med liknande färger.
Har tvättat vissa samtidigt och vissa andra gånger.
 
Jo, fast inte alltid och inte på de ställena och isåfall borde väl alla tröjor och skjortor missfärgas(?)
De här missfärgningarna kom efter första tvätten. Hade det varit pga basiron borde det väl synts innan tvätt?

Jag har inte använt basiron själv, bara en person som jag var personlig assistent till. Men jag vill minnas att det innehåller ett ämne som bleker, typ som klorin, så alla färgade textilier blektes. Men främst när de kommit i kontakt med själva krämen.
När den väl torkat in i huden så blev det inte några fläckar. Handdukar och T-shirts blev mest drabbade i det fallet eftersom det var ryggen som behandlades.
 
har sett liknande missfärgningar tidigare, vilket visade sig bero på felaktig infärgning av plaggen. jaghade nog försökt reklamera
 
har sett liknande missfärgningar tidigare, vilket visade sig bero på felaktig infärgning av plaggen. jaghade nog försökt reklamera
Ja, det är ju märkligt att enbart dessa t-shirts som alla är av samma märke och modell har missfärgats och inga andra plagg.
 
Har några t-shirtar som fått såna här fläckar. Alla är av samma modell men olika färger.
Trodde först det var pga nån deo eller hudlotion men nu lutar det åt att det är nåt med tyget(?)
Har tvättat enligt tvättråden och andra plagg i samma tvätt har inte blivit missfärgade.
Nån som har en teori?
Funderar på att reklamera eftersom det hänt med flera t-shirts.
T-shirten är mörkare grön än på bilden.
Visa bifogad fil 49316
Det ser blekt ut? Du har inte överdoserat tvättmedlet? Då kan sånt hända.
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 627
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 211
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Igår em. va jag ute och kastade boll till hundarna, hade en sån i snöre/tyngre gummiboll. Hundarna sprang och hade skitkul. Diesel (9...
Svar
2
· Visningar
1 690
Senast: Sassy
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 009
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp