Missfall eller vad?

sky_fly

Trådstartare
Från början..

Ägglossade 14/10 . Är bekräftat med äl-test, tempning och känning.

Plussade 23/10.

Började få bruna flytningar/blödningar i söndags 28/10 som övergick till riktigt mörkröda blödningar i tisdags.
Inga smärtor eller liknande öht.
Tog ett cb Veckoindikator som visade 1-2.

Torsdag morgon kom klumparna, vilka jag kände igen från mitt missfall i augusti.
Besökte min bm på em som även hon tyckte allt pekade emot ännu ett missfall.

Blödningarna idag har avtagit en aning. Känner emellanåt ett tryck över livmodern, ingen smärta. Har fortfarande superont i bröstvårtorna och känner av illamående på mornarna som jag haft ändå sedan jag plussade.
Tog ännu ett cb som nu visade på 2-3v. Det har alltså ökat sedan i tisdags.

Någon som varit med om något liknande? Att hcg ökar trots missfall.
 
Så svårt att säga. Man kan ju grubbla sig fördärvad! Jag blödde väldigt lite i en vecka innan jag fick MF men då hade jag väldigt ont, detta var dock i vecka 8. Jag hade starkt utslag på gravtesten ända tills att jag blev gravid igen månaden efter. Det säkraste är nästan att göra ett VUL.
 
Jag har haft tva missfall vid samma tidpunkt (start ca v.7). Bada började med bruna flytningar som höll pa i ungefär en vecka sen kom blödningar. Ont hade jag bara under ngr timmar vid bada missfallen, da kom ocksa klumpar ut och sen gjorde det inte ont längre (tolkade det som "värkar" och att kroppen da stötte bort graviditeten). Blödde vid första missfallet sen ngr veckor till, vid andra bara ngr dagar till.

Vid första missfallet hade jag kontakt med sjukvarden och där kontollerades Hcg och det tog tid innan hcg minskade och försvann. Jag vet bara att det ökade i början trots att ultraljud (innan "klumpen" kom ut visade att fostret aldrig börjat utvecklas. Sa kanske finns det rester kvar som kroppen fortfarande tolkar som en graviditet eller sa finns det ett foster kvar, kanske tvillingar där den ena tvillingen dog. Utan att vänta och se eller ett ultraljud ar du nog inga svar.
 
Det jag tycker är så mysko är att testerna bara blir starkare. Alla stora klumpar har kommit ut, det är jag nästan helt säker på.

Bifogar en bild på tester jag tagit varje dag fram tills idag och vid samma tid.
Testet längst ner är från idag, vid kl 15. Då hade jag varit på toa ca en halvtimma innan.

inCollage_20181102_153206935.jpg
 
Jag vill inte vara hemsk och skrämmas. Men jag hade ett utomkvedshavandeskap som började i ett ganska svagt plus, började sedan blöda och det kom klumpar men det gjorde inte ont alls. Hade som mensvärk en dag bara. Gravtest blev bara starkare och starkare. Först två veckor senare fick jag jätteont och åkte in och gjorde ett vaginalt ultraljud. Skulle nog råda dig att kolla upp det. Jag hade också ömma bröst etc vilket läkaren tyckte tydde på en "aktiv graviditet".
 
Usch, va otäckt!

Jag har fått för mig att det "ska" göra ont nästan direkt vid något sådant.
Får se hur testerna utvecklar sig i helgen och om jag behöver ringa bm på måndag. Får ta upp det med dom då!
 
Blödningar och atypisk hcg-stegring är ju lite typiskt för utomkveds så jag fick den tanken också. Smärtan kommer oftast lite senare i takt med att embryot växer. Kan vara bra att ha i åtanke iallafall.

Alt. så kan det ju vara ett helt vanligt missfall trots testerna, eller om man ska tänka mer solskenshistoria missfall av en tvilling eller "bara" en blödning trots frisk graviditet. Omöjligt att säga i nuläget utan undersökning skulle jag tro, risken är väl också att vården bara kommer rekommendera dig att avvakta och söka vid svår smärta eller annan misstänkt komplikation typ feber. Men aldrig fel att ringa och prata med dem såklart.
 
Blödningar och atypisk hcg-stegring är ju lite typiskt för utomkveds så jag fick den tanken också. Smärtan kommer oftast lite senare i takt med att embryot växer. Kan vara bra att ha i åtanke iallafall.

Ungefär när brukar den smärtan uppstå? Om det är i v 4-5 eller mycket senare?
Vad jag förstått så ska man få en smärta i någon utav sidorna, vid äggledarna?

Jag får stilla mig. Tänkte följa utvecklingen med Veckoindikatorn. Får jag fler veckor så lär jag prata med bm igen.
 
Stegring av hCG i kombination med blödning kan också indikera mola/druvbörd, så håll koll och be om ul om det inte börjar minska snart

Kramar till dig! ❤
 
Det finns också risk för att moderkakan ligger kvar också utvecklas trots att resten kommit ut. Så du bör absolut kollas upp med VUL.
 
Ungefär när brukar den smärtan uppstå? Om det är i v 4-5 eller mycket senare?
Vad jag förstått så ska man få en smärta i någon utav sidorna, vid äggledarna?

Jag får stilla mig. Tänkte följa utvecklingen med Veckoindikatorn. Får jag fler veckor så lär jag prata med bm igen.

Smärtan för mig kom i v6+nånting men vet inte när det är vanligast.
 
Stegring av hCG i kombination med blödning kan också indikera mola/druvbörd, så håll koll och be om ul om det inte börjar minska snart

Kramar till dig! ❤

Var tvungen att googla och tänkte; haha, nu har jag cancer också (med tanke på att nästan allt man googlar slutar med ett cancerbesked :p).
Men det lät otäckt! Hoppas verkligen jag, och alla andra, slipper något sådant!

Blödningarna idag har minskat, kommer knappt någonting. Så håller tummarna att den tar slut ikväll!

Det finns också risk för att moderkakan ligger kvar också utvecklas trots att resten kommit ut. Så du bör absolut kollas upp med VUL.

Med tanke på alla klumpar i varierande storlekar så känns det osannolikt. Men man kan aldrig vara helt säker.

Smärtan för mig kom i v6+nånting men vet inte när det är vanligast.

Okej. Jag är än så länge bara i tidig v6 eller v5 (beroende på om man går efter läkarens uträkning eller efter min på ägglossning).

Tack för alla era svar! :heart

Får hem nya test antingen i morgon eller på tisdag så får se vad indikatorn säger. Har den ökar så får jag kontakta någon.
Är det bäst att ringa min bm eller till kvinnokliniken direkt?
 
Var tvungen att googla och tänkte; haha, nu har jag cancer också (med tanke på att nästan allt man googlar slutar med ett cancerbesked :p).
Men det lät otäckt! Hoppas verkligen jag, och alla andra, slipper något sådant!

Blödningarna idag har minskat, kommer knappt någonting. Så håller tummarna att den tar slut ikväll!



Med tanke på alla klumpar i varierande storlekar så känns det osannolikt. Men man kan aldrig vara helt säker.



Okej. Jag är än så länge bara i tidig v6 eller v5 (beroende på om man går efter läkarens uträkning eller efter min på ägglossning).

Tack för alla era svar! :heart

Får hem nya test antingen i morgon eller på tisdag så får se vad indikatorn säger. Har den ökar så får jag kontakta någon.
Är det bäst att ringa min bm eller till kvinnokliniken direkt?
Sluta testa själv och försök få ett vul asap.
 
Var tvungen att googla och tänkte; haha, nu har jag cancer också (med tanke på att nästan allt man googlar slutar med ett cancerbesked :p).
Men det lät otäckt! Hoppas verkligen jag, och alla andra, slipper något sådant!

Blödningarna idag har minskat, kommer knappt någonting. Så håller tummarna att den tar slut ikväll!



Med tanke på alla klumpar i varierande storlekar så känns det osannolikt. Men man kan aldrig vara helt säker.



Okej. Jag är än så länge bara i tidig v6 eller v5 (beroende på om man går efter läkarens uträkning eller efter min på ägglossning).

Tack för alla era svar! :heart

Får hem nya test antingen i morgon eller på tisdag så får se vad indikatorn säger. Har den ökar så får jag kontakta någon.
Är det bäst att ringa min bm eller till kvinnokliniken direkt?
Kvinnokliniken skulle jag säga! Jag fick komma in samma dag.
 
Ännu mer förvirrad nu.
Testade på en, visade 1-2 veckor. Tänkte då att det går åt rätt håll så ringde aldrig till bm.
Men nu ikväll så testade jag igen och fick 2-3.
Kan halten av hcg pendla så under samma dag?
 
Ännu mer förvirrad nu.
Testade på en, visade 1-2 veckor. Tänkte då att det går åt rätt håll så ringde aldrig till bm.
Men nu ikväll så testade jag igen och fick 2-3.
Kan halten av hcg pendla så under samma dag?
Så exakta är ju inte de där testerna, skulle inte gå så mycket på det. Blöder du än?
 
Så exakta är ju inte de där testerna, skulle inte gå så mycket på det. Blöder du än?

Nej, det här jag i bakhuvudet varje gång. Men de har stämt för mig förut.
Blött ytterst lite idag. Så imorgon är det förhoppningsvis slut.
 
Ännu mer förvirrad nu.
Testade på en, visade 1-2 veckor. Tänkte då att det går åt rätt håll så ringde aldrig till bm.
Men nu ikväll så testade jag igen och fick 2-3.
Kan halten av hcg pendla så under samma dag?
Beror ju på hur koncentrerat urinen är. Men om jag var du hade jag ringt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Ekonomi & Juridik Jag & min 12-åriga halvblinda dvärgpudel hälsade på min pappa som bor avlägset i skogen. Min hund är alltid lös där pga hennes lydnad...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
25 016
Senast: Görel
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 900
Senast: cirkus
·
M
Gravid - 1år Hallå där igen, nu är jag tillbaka:) Jag fick ju missfall den 10 september, skulle ha haft mens den 5 september så det kom ju rätt...
Svar
6
· Visningar
4 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp