Missfall igen?

G

gravid

Jag fick ett tidigt missfall i början av november (7-8e). Mensen dröjde sedan lite längre än vanligt och jag började med mina p-piller igen typ 15 dec (alltså utan att ha fått mens). Skulle åka utomlands och ville inte få mens där, förstör sol och bad..
Nu har jag ätit en karta och det var dags för mens.
Fick ljusröda flytningar några dagar innan beräknad mens som nu har ökat upp lite.
Idag (den dagen mensen enligt beräkning skulle satt igång ordentligt) kom det ut en slemklump, liknande den som kom ut vid missfallet men mindre.
Blöder fortfarande ganska lite och har bara lite mensvärk.
Vid förra missfallet blödde jag mer (men inga mängder) och fick kraftig smärta straxt när klumpen kom ut.
Hade sex igår kväll om det nu kan vara relevant.

Vet inte riktigt vad jag ska tro..
Vi hade sex under perioden mellan missfall och p-piller start. Delvis avbrutet men även med kondom.
Kan jag ha varit ovetandes gravid och fått missfall igen?
Eller kan det hända att man får slemklumpar i mensen annars också?
Bör jag kontakta läkare?

Vad innebär det om jag nu har fått två tidiga missfall på raken?

Hoppas någon kan svara på mina funderingar!
 
Sv: Missfall igen?

jag vet bara att man endast gör en missfallsutredning vid tre konstaterade missfall. Först då får man hjälp av sjukvården för att utreda om det är några fel.
 
Sv: Missfall igen?

Kan ha varit ovetandes gravid, visst. Men det verkar ju märkligt att mensen kom precis när den skulle annars. Att det kommer lite blodklumpar är ju egentligen inget konstigt i en mens ändå. När jag tänker efter så hade nog jag det min första mens efter mitt första missfall.

Jag hade två missfall, (ett i v. 14 och ett i v. 10) och efter det tidiga missfallet så hann jag inte få någon mens förrän jag var gravid igen. Nu har jag en 9 månader gammal huligan här hemma. ;)

Att få två missfall är egentligen inget konstigt alls har jag förstått. Flera jag känner har haft det och alla de har idag ett eller flera barn. :)

Edit: Missade läkarfrågan... Hade jag varit du så hade jag inte kontaktat läkare för det.
 
Senast ändrad:
Sv: Missfall igen?

Jag hade två missfall, (ett i v. 14 och ett i v. 10) och efter det tidiga missfallet så hann jag inte få någon mens förrän jag var gravid igen. Nu har jag en 9 månader gammal huligan här hemma. ;)

Samma för mig fast i v.7 (tror jag det var) och sen v.11 och nu har jag en femmånaders hemma. (:love:)

Till TS:
Mensen kan strula efter missfall och när du gått på bara en karta p-piller (stabiliseras efter ett par månader på piller). Jag skulle om jag var vänta ett par veckor och seda ta ett grav.test nu för att se vad det säger. Är det ett plus kan du ta kontakt med en barnmorska/läkare för ett ultraljud för att se om det finns "något" där. Är det negativt så släpp alla tankar på det som varit.

Har man haft missfall kan man få ett positivt resultat på testet eftersom man har hormonerna kvar i kroppen en tid efteråt, därav väntan.

Det är för tidigt att kontakta läkare, två tidiga missfall på varandra är inget
konstigt, det händer många (tyvärr).
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 197
Senast: Ms_Antrop
·
Kropp & Själ Jag ska plocka ur min hormonspiral (Mirena) på måndag. Jag har varit som ett åskmoln sen någon vecka efter att den sattes in...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 528
Senast: ExtraW
·
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 288
Senast: Viva
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 868
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp