Missfall - nytt försök

Eftersom jag undviker att googla just nu så tänkte jag att jag frågar här istället.

Jag fick väldigt nyligen missfall. Själva processen startade förra måndagen med mindre blödningar, jag fick det sedan bekräftat torsdag kväll att fostret inte levde längre. I lördags, när jag skulle ha gått in i vecka 13, stöttes fostret ut av min kropp. Jag var hos läkare idag och de sa att det såg ok ut och att jag ska vara beredd på att blöda i ungefär två veckor.

Nu till min fundering. Läkaren sa att de rekommenderar att man väntar en mens innan man försöker igen. Jag fann mig inte att fråga mer om det men nu när jag kommit hem så fick det mig att fundera lite. Är det viktigt att man väntar en mens? Vad finns det för risker med att inte vänta en mens utan försöka direkt på nästa ägglossning?

Tack på förhand!
Jag "orkade" inte vänta efter missfall och använde äl test, blev gravid 2 v efter missfallet. Hade ej mens emellan. Så sista mens första dag blev ju för fostret som blev missfall, men jag visste ju när nästa blev till och gick bra att räkna ändå.

Den graviditeten gick bra och nu är bebis 9 månader!
 
Jag "orkade" inte vänta efter missfall och använde äl test, blev gravid 2 v efter missfallet. Hade ej mens emellan. Så sista mens första dag blev ju för fostret som blev missfall, men jag visste ju när nästa blev till och gick bra att räkna ändå.

Den graviditeten gick bra och nu är bebis 9 månader!
Åh, vad skönt för dig att bli gravid så snabbt och att allt gick bra. Stort grattis! :heart Kunde de räkna ut hur långt gången du var baserat på din ÄL då eller?
Vad snabbt att bli gravid bara två veckor efter! Jag fick själva missfallet för en vecka sedan och blöder ju fortfarande.

Jag känner att jag inte heller orka vänta, är över 30 och känner att jag inte har så himla mycket tid på mig.
 
Åh, vad skönt för dig att bli gravid så snabbt och att allt gick bra. Stort grattis! :heart Kunde de räkna ut hur långt gången du var baserat på din ÄL då eller?
Vad snabbt att bli gravid bara två veckor efter! Jag fick själva missfallet för en vecka sedan och blöder ju fortfarande.

Jag känner att jag inte heller orka vänta, är över 30 och känner att jag inte har så himla mycket tid på mig.
Jag kände lika ang ålder (var 34 då).
Kunde räkna ut pga visste exakt vilken dag bebis "tillverkades".

Och ang vårdbemötande, det lämnade verkligen lite att önska. Jag mådde otroligt dåligt efter missfallet.

Jag blödde ca 1 v efter, äl 2 v efter, och då blev bebis till.
 
Vill bara dela med mig av att min första graviditet slutade i missfall i vecka 12, vilket var oerhört ledsamt och jobbigt. Nästa gång jag önskade bli gravid gick det hela vägen och min dotter föddes, och 1,5 år senare kom min son. Hoppas att du vågar hoppas igen!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
531
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
814
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 186
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp