Misskött på betet. LÅNGT!

Sv: Misskött på betet. LÅNGT!

"betet" är inte slut. Där emot är det bara skit på betet, ogräs och urlakat. Hade det vart mitt bete hade jag plöjt upp skiten, harvat och sått om där det ska vara bete. För som det är nu är det ogräs med gräs.

Fenestra: Har inte skriftligt på det. Igår när hon skrev att dom hade börjat gå upp i vikt och att de antagligen hade vart tunna för att stona gick bredvid ifrågasatte jag varför hon ens haft ston i hagen bredvid så förklarade hon det med att hon aldrig haft ett års hingstar som intresserat sig för ston. Yeah right, de är fertila så varför tar man ens risken. Hon avslutade "diskussionen" med att säga att jag är välkommen att flytta han när jag vill om det inte passar. Ska bli skönt att få trycka upp i fejan att det är det jag kommer göra.

Men visst är det så, el kan inte ha varit på och om den var det kan det inte vart nån kräm i tråden.
Har ganska mycket jag kan trycka på för att få tillbaka pengarna för. Bland annat att jag betalar för 3 ha och fått mindre än en halv ha.

Nu är bete bokat och lastbil letas och finner jag ingen får det bli transport.
 
Sv: Misskött på betet. LÅNGT!

Jag skulle ju aldrig ha kvar min häst om han inte verkade må bra. Skulle flytta honom omedelbart och anmäla efteråt. Vad går först, pengar eller hästen?
 
Sv: Misskött på betet. LÅNGT!

hästen är flyttad och jag har fått tillbaka pengarna.
Kunde inte flytta honom omedelbart (vilket du hade sätt om du hade läst hela tråden) för att jag inte hade annat bete.
 
Sv: Misskött på betet. LÅNGT!

Vad skönt att det har löst sig för dig, och vilket tur du hade som fick tillbaka pengarna!
 
Sv: Misskött på betet. LÅNGT!

Jag har följt din tråd och kan bara säga att skönt att höra att du har flyttat hästen och fått pengarna tillbaka :) Hoppas nya betet fungerar bättre!
 
Sv: Misskött på betet. LÅNGT!

Hästen är flyttad och TS har fått tillbaka pengarna, står i ett par inlägg över ditt :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu när det efterlängtade regnet kommit så uppstår genast frågan om det här med socker i betet. Jag har en "frisk" fånghäst som gick på...
Svar
7
· Visningar
1 184
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 146
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 949
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 709
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp