Missljud från klippmaskin

HannaZ

Trådstartare
Har en Heiniger (köpt begagnad) den är i bra skick och funkar fint att klippa med men den låter konstigt när man släpper på trycket och liksom ska vinkla bort den från hästen. Det blir som ett halvskrikigt ljud. Inte när man bara håller den i luften dock. Nån som har en aning?
 
Sv: Missljud från klippmaskin

Låter som bladen kan sitta lite löst? Är det som ett lite rasslande skrikigt ljud?
 
Sv: Missljud från klippmaskin

kan vara att bladen behöver spännas, ingen expert på maskiner men varit med om det själv när jag klippt ^_^.
 
Sv: Missljud från klippmaskin

Jag måste korrigera mitt första inlägg. Det blir ett skrikande ljud även när man bara håller den i luften. Har dragit åt alla skruvar och det är ingen skillnad. När man håller ett finger på undersidan av skäret emot "tänderna" så slutar ljudet, men bara om man håller på tänderna, inte behöver man trycka hårt heller. Sambon filmade, ska se om jag får lagt upp filmen.
 

Liknande trådar

Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 310
Senast: Oknytt
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 262
Senast: LiviaFilippa
·
Lantbruksdjur En av mina fina blommehönor har blivit halt. Hon stöder inte på benet, bara aningens när hon går, annars är det i luften. Jag ser inga...
Svar
3
· Visningar
1 998
Senast: Efwa
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 077
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp