Missnöjd med klinikbesök

Självklart är det så. Dock var det så lite så att även den första veterinären sa att det knappt var något, men vi "provar att behandla", samt att även veterinär nr 2 såg exakt samma reaktion, utan att dock fästa någon vikt vid den eftersom den gick bort så fort. Jag tycker mest att det är konstigt att vet nr 1 helt missade hältan bak, vilken nr 2 såg direkt, utan provokation och på rakt spår. (Även jag har ju sett det där bakbenet, men inte kunnat skilja på hältan och att han "bara" är svagare i det bakbenet. Bakbenshältor är svåra tycker jag.) Och, jag vill ju inte "kräva" något, utan bara föra fram min upplevelse och höra hur de ser på saken :)

Tack :) Alla röntgenplåtar såg bra ut (alla kotor samt bak- och framknän röntgades) så förhoppningsvis ska det blir bra :)

Bakbenshältan kanske inte syntes på första besöket. Det jag menar, och det som gör det så omöjligt visa på/bevisa att första vet missade.
 
Bakbenshältan kanske inte syntes på första besöket. Det jag menar, och det som gör det så omöjligt visa på/bevisa att första vet missade.

Fast jo, den syntes tom hemma, bara det jag jag inte först inte fattade att det var mer än bara "svaghet". Men oavsett vad, så är min upplevelse att de inte gjorde en tillräckligt noggrann undersökning och det vill jag förmedla. Vad de sedan gör med infon är upp till dem! Antingen tycker de att jag är ute och cyklar eller så håller de med/tar de åt sig och kanske gör positiva förändringar :)
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
8 576
Senast: Blyger
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
574
Senast: AraSlei
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 184
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
722

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp