Misstänkt gärningsman fångad på film efter hästmisshandel

I förra veckan hittades en häst på en ridskola med svåra skador i ändtarmen - skador så pass allvarliga att hästen tvingades avlivas. Nu publiceras en film från en övervakningskamera på ridklubben, där en misstänkt gärningsman fångas på bild.
 
Lär väl inte ge nått om mannen nekar.
Var det inte en händelse för någa år sen där man i princip filmade det som hände, men där mannen ändå inte blev fälld? Eller minns jag fel?
 
Lär väl inte ge nått om mannen nekar.
Var det inte en händelse för någa år sen där man i princip filmade det som hände, men där mannen ändå inte blev fälld? Eller minns jag fel?
Fast den hästen blev inte skadad som hästen i denna artikel blev. Den hästen blev fingrad på i slidan men eftersom man inte kunde bevisa skada så kan man inte heller fälla någon för misshandel/plågeri
 
Fast den hästen blev inte skadad som hästen i denna artikel blev. Den hästen blev fingrad på i slidan men eftersom man inte kunde bevisa skada så kan man inte heller fälla någon för misshandel/plågeri

Så lagen om sexuella övergrepp på djur ändrades aldrig? Alt ändrades efter det?

Vad jag kan läsa mig till nu, så filmas bara en man gående med en flaska i handen här? Men du kanske vet mer om tekniska bevis?
 
Så lagen om sexuella övergrepp på djur ändrades aldrig? Alt ändrades efter det?

Vad jag kan läsa mig till nu, så filmas bara en man gående med en flaska i handen här? Men du kanske vet mer om tekniska bevis?
Om lagen vet jag inte.
Det står att hästen avlivades pga skador i artikeln
 
Ja och då finns det skador som man kan döma någon för..... Sen om man får fast denna någon är en helt annan fråga men det finns skador som går under djurplågeri/djurmisshandel.

Men du måste fortfarande kunna bevisa vem som orsakat skadorna. Är det bevis nog att nån gått över gårdsplanen med en flaska i handen?
 
Men du måste fortfarande kunna bevisa vem som orsakat skadorna. Är det bevis nog att nån gått över gårdsplanen med en flaska i handen?
Nejdå, det i sig kan ingen fällas för. Men identifieringen kan ju ge en misstänkt gärningsman, vars fingeravtryck och DNA i bästa fall kan matchas mot fynd på brottsplatsen.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter När Nations Cup för ungdomsryttare arrangerades i Lamprechtshausen under förra helgen inträffade en olycka med en skenande häst...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: Gunnar
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 216
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter I helgen skedde ett övergrepp på en av Värmdö Ridklubbs hästar. Hela händelsen fångades på film av ridklubbens övervakningskamera. – Man...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Veckans ridlektion blev ytterligare en timme på roligaste Ägrim! :heart Fast jämfört med förra veckan var han på lite sämre humör och...
Svar
0
· Visningar
261
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp