Misstankarna efter Propulsions seger

Propulsion och tränaren Daniel Redén hyllades stort efter segern i Elitloppet i söndags.
Men nu skriver norska facktidningen Trav og Galopp-nytt att det finns frågetecken runt den svenska stjärnhästen.
Enligt tidningen som hänvisar till officiella uppgifter i Kanada ska Propulsion ha blivit nervsnittad innan flytten till Sverige – vilket är förbjudet enligt Svenska travsportsförbundet.
– Jag känner min häst. Jag vet inte vad som hänt i USA. Det kan jag inte svara för och jag hoppas verkligen inte att han är nervsnittad, säger Propulsions tränare Daniel Redén till Travronden.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Efter att Propulsion bekräftats vara nervsnittad så är hans karriär som såväl tävlingshäst och avelshingst på svensk mark ett minne...
Svar
6
· Visningar
1 451
Senast: Dopy
·
  • Artikel
Hästnyheter Stjärnhästen Propulsion har tävlat olovligen i Sverige sedan 2015 då han blev nervsnittad i USA innan han kom till Sverige. Efter att...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det råder inga tvivel om att Propulsion nervsnittats, enligt veterinären Staffan Lidbeck, och är kritisk mot att stjärnhästen kunnat...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Femte försöket. Då tog stjärnhästen Propulsion hem Elitloppet – efter en superspurt. – Jag är så jävla glad. Det är mycket tårar nu...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp