Mitt dag schema

Idag tänkte jag berätta lite hur mina dagar är. Eller ska vara för hade samtal imorse och gjorde som ett schema. Så tänkte jag skulle visa det och skriva lite om det och så! Så har en bild på som det är. Så som står där så är det bara äta och vila hela dagarna. Och ja jag vet att det behövs för kroppen ska bli frisk och allt sånt men ändå. För liksom innan allt dethär hände så var jag i stallet och cyklade oftast dit och var ute med hundarna och simmade och massa saker. Så gjorde liksom aktiva saker typ hela dagarna nu när det är sommarlov. Så tänk att gå från det till som på schemat! Jag tycker faktiskt inte att det är konstigt då ifall jag blir typ depprimerad. Men dom här säger att det är för om man inte får den näringen som kroppen behöver så funkar inte känslorna som dom ska heller. Men mina känslor har ju försvunnit NU efter att min kropp får mycket mer näring. Och hjärtat är inte sådär sjukt eller vad man ska säga som det var förut. Så kroppen är friskare nu men INTE hjärnan! Och den typ behandlingen jag ska göra är att jag ska följa dethär schemat. Men om jag säger att jag inte fattar hur det ska göra allt bra så säger dom bara att det tar tid och det är bara en del. Och just nu måste jag få rutiner och få normalt ätande typ. Men jag kan ju inte ha såna dagar föralltid så jag fattar inte varför jag ska ha så meningslösa dagar nu. Och fattar inte för dom säger att det är första steget typ och målet då är att jag ska må lite bättre och kunna vara hemma och gå i nån behandling typ. Men kommer ju inte må bättre sålänge jag ska göra ingenting så då får jag ju aldrig vara hemma. Men ja det är iallafall dethär jag ska följa nu. Och nu när jag har varit här så har jag sovit typ närsomhelst på dagen också och varit vaken sent på kvällen och tidigt på morgonen och så för kan typ inte sova normalt. Så tror inte det kommer gå så bra att följa detdär men jag har inte så mycket val så är bara att försöka ändå. Och sen så är det ju inte att varje dag ska vara exakt så för kanske ska träffa läkaren tillexempel nån annan tid eller som idag är det jätte dåligt väder så då ska jag inte vara ute. Så kan ändras liksom men då är det dom på sjukhuset eller mina föräldrar som ska bestämma det. Så jag får inte bestämma. Men ja det är väl det jag kan berätta om hur mina dagar ska vara!
 

Bifogade filer

  • IMG_20210802_074315294~2.jpg
    IMG_20210802_074315294~2.jpg
    237,2 KB · Visningar: 404

Varför tror du att du skulle må bättre av att gå en halvtimme om dagen? Jag menar, jag skulle förstå intentionerna mer om du nämnde typ vara i stallet och borsta häst (som jag förvisso förstår blir ännu svårare att fixa om du är inlagd). Men det låter kanske som du vill åt motionen för sakens skull också?
För då skulle jag iallafall få GÖRA nånting och inte bara sitta stilla. Jag får som typ att det pirrar i hela kroppen när jag bara måste vara stilla som jag MÅSTE röra på mig för att få ut. Och det är inte monstret som säger att jag måste röra på mig utan att jag bara inte vill vara stilla hela tiden. Och det att jag inte vill till ponnysarna är för vill typ inte åka dit. Saknar dom inte ens och längtar inte efter dom så jag är iallafall inte värd dom. Så skulle ändå inte vilja bara i stallet och typ smitta dom med dåligheter.
 
Men typ en promenad är ju inte träning. Och tror inte nån dör bara av att få gå lite. Plus att man behöver röra på sig så inte skelettet blir svagare OCH det kan bli det av anorexi också. Så då har jag dubbelt dåligt skelett då som inte ens får hålla det starkt liksom. Tycker inte det verkar så smart. Fast sen så det att ramla av och bryta benet kommer iallafall inte hända för kommer inte rida mer ändå.
Promenader är träning, kallas lågintensiv träning.
 
Men typ en promenad är ju inte träning. Och tror inte nån dör bara av att få gå lite. Plus att man behöver röra på sig så inte skelettet blir svagare OCH det kan bli det av anorexi också. Så då har jag dubbelt dåligt skelett då som inte ens får hålla det starkt liksom. Tycker inte det verkar så smart. Fast sen så det att ramla av och bryta benet kommer iallafall inte hända för kommer inte rida mer ändå.
Det är viktigare att den näring du får i dig går till att repararera din kropp efter den misshandel den utsatts för än att man får promenera en liten stund. Nu är du så pass dålig att personer med mångårig utbildning och säkerligen också en hel del yrkeserfarenhet av fall som dig tycker att du ska vara på strikt vila. Då är man riktigt sjuk. Annars tvingas man inte till vila och får inte förbud mot rörelse. Din kroppär alltså illa ute även om du nu är bättre. Du är fortfarande väldigt sjuk.
De som sköter om dig och din vård nu har väldigt mycket erfarenhet av detta.

Jag fattar att det suger att inte få röra sig. Jag tycker själv det är jättejobbigt att inte göra det och har själv varit satt på strikt vila. Och jag fattar att du vill ha resultat NU. Men det här kommer ta tid.

Det går inte att behandla via terapi när en patient inte är mottaglig eller inte har ork att tillgodogöra sig terapin. För det kräver ork och tid med terapi. Just nu orkar din kropp inte det. Först måste kroppen lagas. Sedan kommer du få hjälp med terapi. Det är standard. Och just att du upplever dig sämre, att folk inte förstår dig etc är jättevanligt. Men är man sjuk ser man oftast inte riktigt hur läget faktiskt är. Man ser inte monstret först. Sen mår man sämre då man börjat se det. Och man tycker alla andra har fel, att ingen förstår en och att man inte är så sjuk. Sen när man tvingats genom både att få i sig näring och efter det terapi så inser man att de andra faktiskt hade rätt. Att man var sjukare än man fattade och att man gjorde mycket för att slippa bli frisk(omedvetet).
Men det går att bli fri från monstret och bli glad, lätt och kunna leva livet igen.

Men just nu kommer du ha det tufft ett tag. Lita på de som vårdar dig! De kan detta!
 
Kanske låter som jag är världens mest efterblivna men har aldrig spelat starstable. Och har inte spelat så mycket alls andra spel heller så jag är inte så inne i det liksom.

Starstable är ett hästspel som är gratis, så du kan spela ett par timmar innan du bestämmer dig om du vill betala för att få fler uppdrag eller nöjer dig med gratisuppdragen. Inte någon reklam osv och man kan chatta med andra, det är ett onlinespel
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
1 521
Senast: Flixon
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag ville göra en egen dagboks tråd om dethär för att det är mera djupa tankar och så och jag vill inte blanda hop det med liksom...
Svar
15
· Visningar
1 272
Senast: SiZo
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 367
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 190
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp