Mitt dagboksinlägg har försvunnit

Status
Stängd för vidare inlägg.
Antagligen borde jag direkt ha flyttat tråden till Bukefalos-forumet då det var där tråden passade bäst.
Precis som jag gjorde med "Löften till mig själv"-tråden, nu valde jag till en början att låta den ligga kvar under dagbok.

Tråden spårade ganska snabbt ur i beskyllningar och diskussioner runt vilka som bannats och varför och en hätsk debatt runt detta.
Den riskerade att bli en repris på "Löften till mig själv"-tråden som redan rensats och låsts.

Jag valde, som vi moderatorer ibland gör med trådar, att istället för att hårdrensa och låsa, helt enkelt radera.
 
Antagligen borde jag direkt ha flyttat tråden till Bukefalos-forumet då det var där tråden passade bäst.
Precis som jag gjorde med "Löften till mig själv"-tråden, nu valde jag till en början att låta den ligga kvar under dagbok.

Tråden spårade ganska snabbt ur i beskyllningar och diskussioner runt vilka som bannats och varför och en hätsk debatt runt detta.
Den riskerade att bli en repris på "Löften till mig själv"-tråden som redan rensats och låsts.

Jag valde, som vi moderatorer ibland gör med trådar, att istället för att hårdrensa och låsa, helt enkelt radera.
Tål inte forumet debatt?
 
Antagligen borde jag direkt ha flyttat tråden till Bukefalos-forumet då det var där tråden passade bäst.
Precis som jag gjorde med "Löften till mig själv"-tråden, nu valde jag till en början att låta den ligga kvar under dagbok.

Tråden spårade ganska snabbt ur i beskyllningar och diskussioner runt vilka som bannats och varför och en hätsk debatt runt detta.
Den riskerade att bli en repris på "Löften till mig själv"-tråden som redan rensats och låsts.

Jag valde, som vi moderatorer ibland gör med trådar, att istället för att hårdrensa och låsa, helt enkelt radera.
Fast är inte dagboksinlägg just dagboksinlägg och inte trådar?
 
Tål inte forumet debatt?

Det mest logiska är väl att om din tråd blivit borttagen att du inte vet varför, skickar meddelande till moderator och frågar varför och får svar utifrån det?
Sen att man kanske inte gillar svaret /har åsikter om det är en annan sak.

Jag håller med de som kommenterat att Dagboken heller inte är avsedd för debatt .
Det har ju funnits flera trådar senaste året från moderator just ang det - att inte gömma diskussioner i andra trådar osv. Inte just då Dagbok utan allmänt i trådar.

Det var ju hur upprört som helst bland folk när det förkunnades, att ”varför fick man inte ha sin lilla tråd med högt och lågt ifred” osv. Men nu har alla vant sig. Jag tycker dessutom det är rätt sunt att moderatorerna bryter ut ämnen med jämna mellanrum. Man ser väldigt ofta att med utbruten tråd/ämne så blev intresset inte så stort , och då var det kanske inte heller så viktigt att fortsätta vända och vrida runt.
 
Senast ändrad:
det lär vara ett svar på ditt eget inlägg #4 ? Du hade starka åsikter, folk hängde på, och debatt blev .
Att det blev debatt var fortfarande inget jag räknade med då jag skrev inlägget. Sen var det en del som missuppfattade vad jag sa och jag blev tvungen att förtydliga vad jag menade.
 
Att det blev debatt var fortfarande inget jag räknade med då jag skrev inlägget. Sen var det en del som missuppfattade vad jag sa och jag blev tvungen att förtydliga vad jag menade.

ok 👍 Jag har sagt nog ang ämnet . Lämnar det till moderatorerna och tycker du bör fråga dem om du har funderingar 👍
 
Jag blev sur för att mina känslor ogiltigförklarades.
Sen håller med om att mitt svar på det inte var världens smartaste, kanske.
Om jag pratar om äpplen och du tror jag pratar om päron, så är det klart att känslorna inte är giltiga. Reaktionen triggades av något som inte fanns. Det fanns inte ens likhetstecken mellan det jag pratade om och det som det du trodde att jag pratade om. Det var vitt skilda saker.

Blev du varnad? Det var väl inget konstigt och det reddes väl ut?

Jag trodde det delvis var mitt fel, som drog något harmlöst om att vissa har blivit bannade för nära inget och att de som nu är ( har varit) bannade har kunnat tugga på rätt bra men inget hänt.

Så det är klart att det är någon form av censur även om det alltid skrivs " starta gärna en ny tråd om ni vill diskutera" men alla tas ju bort.
Nej, jag har inte fått varken varning eller information om att inlägget skulle tas bort.
 
Jag vet uppenbarligen inte exakt vad dagboksinlägget handlade om, men av svaren ovan att döma förmodar jag att det handlar om klimatet på Bukefalos och de banningar som delats ut ganska nyligen. Det är allt lite tråkigt att just det ämnet tycks vara tabu - borde det inte räcka med att man låter bli att nämna namn? Ämnet i sig tycks ju röra upp känslor och inläggen blir många och då är det ju lite trist om det blir ett Onämnbart ämne.
 
Jag vet uppenbarligen inte exakt vad dagboksinlägget handlade om, men av svaren ovan att döma förmodar jag att det handlar om klimatet på Bukefalos och de banningar som delats ut ganska nyligen. Det är allt lite tråkigt att just det ämnet tycks vara tabu - borde det inte räcka med att man låter bli att nämna namn? Ämnet i sig tycks ju röra upp känslor och inläggen blir många och då är det ju lite trist om det blir ett Onämnbart ämne.

Fast om det är vad man vill diskutera kan man ju dels skicka ett meddelande till Gunnar för att få reda på hur det fungerar eller starta en tråd under Bukefalos - där det för övrigt finns en informationtråd nu.
Jag kan se hur ämnet rätt fort kan bli giftigt i en dagbokstråd.
 
Om jag pratar om äpplen och du tror jag pratar om päron, så är det klart att känslorna inte är giltiga. Reaktionen triggades av något som inte fanns. Det fanns inte ens likhetstecken mellan det jag pratade om och det som det du trodde att jag pratade om. Det var vitt skilda saker.
Fast alla människors känslor är giltiga även om det hamnar i "fel läge", det kan ingen annan än den som har känslan styra över.

I text är det SUPERVIKTIGT att va tydlig med vad man menar, då det lätt kan tolkas fel och bli missförstånd. Vilket skedde i den dagbokstråden när man såg vilka svar det blev.
 
Fast om det är vad man vill diskutera kan man ju dels skicka ett meddelande till Gunnar för att få reda på hur det fungerar eller starta en tråd under Bukefalos - där det för övrigt finns en informationtråd nu.
Jag kan se hur ämnet rätt fort kan bli giftigt i en dagbokstråd.
Javisst, jag kände bara att ämnet i sig tycktes lite tabubelagt överhuvudtaget, då även trådarna på Allmänt blivit låsta. Jag förstår att man inte kan slänga ur sig namn men just ämnet är intressant tycker jag och inte så farligt att det borde behöva hejdas. Även informationstråden har ju blivit låst.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Javisst, jag kände bara att ämnet i sig tycktes lite tabubelagt överhuvudtaget, då även trådarna på Allmänt blivit låsta. Jag förstår att man inte kan slänga ur sig namn men just ämnet är intressant tycker jag och inte så farligt att det borde behöva hejdas.

Jag tror @Gunnar skrev informationstråden just för att ämnet kommit upp på sistone. :)
 
Javisst, jag kände bara att ämnet i sig tycktes lite tabubelagt överhuvudtaget, då även trådarna på Allmänt blivit låsta. Jag förstår att man inte kan slänga ur sig namn men just ämnet är intressant tycker jag och inte så farligt att det borde behöva hejdas.
Själva ämnet i sig är inte tabu/censor belagt, men problemet med den sortens trådar är att de väldigt snart spårar ur från ämnet och tenderar att bli låsta osv.
 
Mina känslor är giltiga för mig oavsett vad vi pratar om. Det styr inte du eller någon annan.
Sen att du inte tyckte det fanns fog för domär en helt annan sak. Det har du din fullaste rätt att tycka.
Men snälla, tala inte om för mig vad jag ska känna.
Det verkar rätt osunt att hålla fast vid den känslan när jag redan förklarat vad jag menat. Två gånger dessutom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
475
Kropp & Själ Har fått det utskrivet idag som en sista utväg mot mina blödningsbesvär. Funkar inte den måste jag operera bort livmodern helt och...
Svar
10
· Visningar
801
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
340
Senast: Red_Chili
·
Anläggning Jag håller på att se över ventilationen i vårt stall som är av den äldre typen byggt med tjocka tegelväggar och innertak av träplank...
Svar
19
· Visningar
484
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp