Mitt dagboksinlägg har försvunnit

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag håller inte fast vid den. Det behöver du inte oroa dig för. Har släppt den för länge sen.
Det jag håller fast vid att inte få mina känslor diskvalificerade.
Kan du förstå att det du säger och min reaktioner är två skilda saker?
Men så TS formulerade sig klumpigt, var inte hela den förra tråden på detta forum om just att ge andra lite slack när det gällde hur duktig man var på att formulera sig.

Det TS menade är ju uppenbarligen att det egentligen inte fanns någon anledning för dig att känna dig sårad eftersom hon inte menade det du trodde hon menade. Det finns därmed inte något grund för att känna sig sårad. Men nu verkar ni ju köra ett varv till på temat missförstånd.
 
Men så TS formulerade sig klumpigt, var inte hela den förra tråden på detta forum om just att ge andra lite slack när det gällde hur duktig man var på att formulera sig.

Det TS menade är ju uppenbarligen att det egentligen inte fanns någon anledning för dig att känna dig sårad eftersom hon inte menade det du trodde hon menade. Det finns därmed inte något grund för att känna sig sårad. Men nu verkar ni ju köra ett varv till på temat missförstånd.

Fast vem är hon att bestämma om någon annan känner sig sårad/upprörd etc.? Känns ju helt sjukt om man kan säga ”Ja men jag menade inte det så dina känslor är obefogade”

Otroligt obehagligt tankesätt.

Och är det klumpigt uttryckt när TS fortsätter att hävda att man inte får ha känslor eftersom att TS tycker att det är obefogat? Tycker själv att det är uppenbart att det inte bara är klumpigt uttryckt.
 
Men så TS formulerade sig klumpigt, var inte hela den förra tråden på detta forum om just att ge andra lite slack när det gällde hur duktig man var på att formulera sig.

Det TS menade är ju uppenbarligen att det egentligen inte fanns någon anledning för dig att känna dig sårad eftersom hon inte menade det du trodde hon menade. Det finns därmed inte något grund för att känna sig sårad. Men nu verkar ni ju köra ett varv till på temat missförstånd.
Är det uppenbart?
Jag tycker också det låter som att @Magiana fortsätter att prata om känslans vara eller ej, som svar på när @Vallmo trycker på åtskiljandet av hennes egen hantering av känslan och de händelser/ord som var orsaken bakom dem?
 
Men så TS formulerade sig klumpigt, var inte hela den förra tråden på detta forum om just att ge andra lite slack när det gällde hur duktig man var på att formulera sig.

Det TS menade är ju uppenbarligen att det egentligen inte fanns någon anledning för dig att känna dig sårad eftersom hon inte menade det du trodde hon menade. Det finns därmed inte något grund för att känna sig sårad. Men nu verkar ni ju köra ett varv till på temat missförstånd.
Det är en helt korrekt förklaring och hade den kommit från ts hade jag varit nöjd så.
Pluspoäng till dig som är bra på att analysera och förklara samt formulera dig korrekt. :bow:
 
Jag valde att låta denna tråd vara öppen då det pratats om censur och tabu.
Men ämnet har återigen spårat ur med diskussioner som inte hjälper utan snarare spär på ett tråkigt diskussionsklimat.
Jag har därför återigen rensat och låst tråden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Hej! Efter uppdateringen på Apple Watch så har det försvunnit den där symbolen som man trycker på för att en telefon ska plinga till...
Svar
2
· Visningar
514
Kropp & Själ Har fått det utskrivet idag som en sista utväg mot mina blödningsbesvär. Funkar inte den måste jag operera bort livmodern helt och...
Svar
10
· Visningar
824
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
376
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
792
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp