Mitt emellan päls?

Tussemaja

Trådstartare
Min häst, 10 år, kallblodstravare, har i vår inte fällt och blivit blank och fin som han brukar utan har utvecklat nån sorts mitt-emellan päls. Inte så lång och tät som vinterpäls och inte så kort och glansig som sommarpälsen. Fäller bara enstaka hårstrån just nu. Har inte mask (kollat med träckprov) är inte sjuk- visar åtminstone inga tecken på det, får vitaminer och mineraler å allt han kan tänkas behöva. Plus extra B-vitamin just nu... Nån som har nån idé?
 
Sv: Mitt emellan päls?

Hej!

Jag börjar bli smått desperat i precis samma fråga.... Det här är fjärde sommaren med problemet. Har en tråd här: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=772098 där många tips inkommit. Om du kommer på något mera att pröva eller kommer fram till varför det är så här, blir jag väldigt glad åt ett PM!! Jag är rätt uppgiven...
 
Sv: Mitt emellan päls?

Min häst hade också "mittemellan-päls", men den släppte och fram kom sommarpälsen. Låter mysko, det där.
 
Sv: Mitt emellan päls?

Min gamla häst har också sådan där mittemellan-päls på sommaren, men det har hon alltid haft. Detta året är pälsen ngt tjockare men det beror säkerligen på ålder, hon är 22.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en finsk lapphund, kastrerad hane 6 år. Normalt så brukar han vara i full gång med urfällning nu. Alla år innan (även som...
Svar
1
· Visningar
1 013
Senast: russinbulle
·
Hästvård Jag hoppas att nån av er känner igen det här och kan ge oss nånting att gå på. Vi har en fyraårig varmblodstravarvalack. Han tränar...
Svar
15
· Visningar
2 431
Senast: lady_vip
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 060
Senast: sandrafors
·
Hästvård Min lille grabb har som jag upptäckte idag fällt enormt mycket päls. Har innan inte lagt märke till det och vinterpälsen har vart tät...
Svar
10
· Visningar
1 690
Senast: Monifa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp