Mitt emellan täckes storlekar......

mackan

Trådstartare
Har nån tips på täcken som är stora i 145 cm/alternativ små i 155 cm? Min pålle förefaller vara mitt emellan storlekar och beroende på om täckena är små i storlekarna eller stora så kan det skilja super mycket på vilken storlek han passar i eller ej!

värre än att vara tjej och hitta jeans som passar, det här problemet:)

Längdmässigt manke till svansrot så är 145 kanon på honom. men det funkar inte att bara gå på det som ju de flesta andra också insett....

Ex:
Har ett Shires stalltäcke i 155 som är mega stort på honom. Har å andra sidan ett Källqvist light protector ute täcke i 145 som är för litet över rumpan och kort på sidorna över huvud taget. Å andra sidan har jag ett Källqvist regntäcke i 145 cm som är jätte rymligt på honom. så ni ser krånglet.....
Han är ett fullblod dessutom av ridhäst modell, 170, rund och musklad men alltså nättare än ett halvblod i typen.
för att komplicera saken ytterligare kan jag säga att Thermo master regntäcket som han OCKSÅ har i 145 cm, (och som alltså är sytt för bredbogade hästar/stora halvblod etc) sitter kanon på honom, trots att han alltså inte kan klassas som modellen av häst som täcket sägs vara sytt efter....

har ni några tips? Hatar att köpa hem täcken och behöva prova och sen lämna tillbaks etc...... skulle därför vara bra att iallafall ha LITE koll vilka märken eller andra lösningar på problemet ni kan bidra med, om några.
tack!
 
Sv: Mitt emellan täckes storlekar......

Horseware har ju täcken i halvstorelekar, alltså 150 cm.! Köp täcken från dom!
 
Sv: Mitt emellan täckes storlekar......

_Peplis_ skrev:
Horseware har ju täcken i halvstorelekar, alltså 150 cm.! Köp täcken från dom!


Jag hittar bara återförsäljare som har helstorlekarna... finns det någon hemsida där de säljer halvstorlekarna? tack!
 
Sv: Mitt emellan täckes storlekar......

Mark Todds täcken finns i halvstorlekar. Kolla på www.ryttare.com (Ryttare & Häst, Flyinge har Horseware också tror jag) eller www.hippomarket.com, god service på båda ställena. R & H har bra utbud utöver vad som finns på hemsidan så man kan beställa annat också därifrån om man vet vad man vill ha.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
635
Senast: Fiorano
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 031
Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 214
Senast: Lollitza
·
Utrustning Har bytt alla unghästens täcken från storlek 145 till 155. Har bara HW amigo bravo 12 med v-front. Det nya täcket med 400g fyllning är...
Svar
9
· Visningar
888
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp